Städdag...

Sov lite fööör länge idag. Vaknade sista gångeen tjugo i elva. Jag har ju ätit en tablett för att få sova avslappnat. Den ska man ta vid sju plus att jag inte tagit den på en månad. Men jag tog en igår kväll. Så jsg har ju vaknat inatt nät Lilltösen vaknat och jag gick upp klockan sju och gav henne ersättning i min säng. Sen somna vi om. Lilleman och Stora grabben satt och titta på tv. Till å med dom tyckte jag sov lite fööör länge=) Men idag blir det nog ingen tablett. Ja inte så sent iaf om jag tänkt börja äta dem i en period igen. Kan ju känna mig lite gladare om dom får börja verka. Fast jag har ingen tilltro till medciner utan det är sånt runt omkring som påverkar. Så vi får se.

Satte iaf igång och städa tv-rummet. Så mycket skrot eller rättare sagt skräp överallt. Men nu är det nästan färdigt. Och det känns redan mycket lättare att andas. Ska ta tag i barnens rum och röja och rensa någon dag med. Lovade Lilleman att vi skulle ta hans sida idag. Han var ju så ledsen stackarn:( Ingen att leka med, det är så värdelöst med lov vissa gånger. Speciellt när det inte finns någon att leka med.

Det märks så tydligt på honom att hans pappa inte finns där för honom. Lilleman var ju bara 1,5 år när vi separerade. Och under hela hans liv så har pappan inte varit en frisk pappa. Det känns så hemskt. Mitt liv dundrar ju på ändå. Men jag kan ju inte förstå hur det känns för mina barn att leva utan en pappa. Idag är han iaf med morfar något motvilligt men han följde med för det vanklades pannkakor. Men resten av tiden då? Finns ju bara jag. Önskar så innerligt att jag träffar en riktigt go kille som tar sig ann barnen. Annars skulle det inte fungera heller. Han måste finnas där för mina barn. Jag kan inte träffa någon av egoistiska skäl eller för att barnen ska få en fadersfigur utan jag måste tänka på helheten.

Nu vet ju jag vad jag INTE vill ha men hur ska jag veta vad som är bra?!? En person som dricker mycket/ofta går bort. En som spelar om pengar för mycket/ofta går också bort. Jag vill iaf ha en kille som ser oss som helhet. Vill åka på svergiesemester med familjen. Tycka om att fixa hemma, gilla katter och hundar. Skulle vilja ha en go hund i framtiden. Ha bra hand om pengar och kunna laga mat. För jag vill inte laga all mat jämt:P Då tvättar jag hellre. Enkla maträtter borde ju vemsomhelst kunna fixa=) Materialist hmm nä det ska/måste inte vara det dyraste. Men drömmar det har alla. Det där med motorcykel har jag aldrig fattat! Varenda kille på dejting sidor visar upp sin j*vla morotcykel. Vem sjutton vill leva med någon som äger en dödsmaskin. För inte sitter dom och finåker på en motorcykel. Det har man ju hört att det är accelerationen och farten som är häftigt. Hua jag ryser. Men killar kanske tror att tjejer tänder på en snygg hojj...Men det gör absolut inte jag. Jag kanske är helt knäpp. Men att äga en värsting morotcykel, ny BMW, dyraste båten, nyaste tekniken det höjer inte mina ögon för fem öre. Men att ha en normal standard och fräch bil mm det är min melodi. Sen det med alkoholkonsumtionen behöver ju inte vara någon varning, för hur många singlar dricker inte för mycket i jakten på den rätte=)

Sak samma mycket svammel. Jag hoppas iaf att jag slipper leva för resten av mitt liv ensam med barnen. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0