Samtalet

Fick ett samtal tidigare ikväll från barnens pappa. Efter lite sms så kunde han inte låta bli att ringa trots att barnen inte ville prata. Men vi kom ju inte någon vart. Och det var väl ungefär som vanligt att jag säger att barnen inte får vara där. Och han säger att han inte kan träffa dem hos sin morsa. Så då är det ett moment 22. Han hade ju kunnat gjort det bättre och gjort så som han sa från början. Men vem kunde lite på hans ord. Samtalet urartade lite och han sa väl typ att ingen kille ska få komma in och ha nå med barnen att göra. Ja skit samma. Han sitter och ar svartsjuk på sina egna tankar om hur jag kan ha det. Han var ute och åkte bil med en kompis sa han. Och han lät inte nykter heller.

Men iaf så efter en timme så ringer min mobil. Då "råkar" han ringa upp mig. Jag säger "hallå" men hör bara hans och hennes röster. Han säger något om att det var väldigt dumt att försöka få tag på sånna substanser. Och att han behöver nå lugnande. Han säger även att han har sovit på soffan för att han skämts. Men iaf så säger hon att det inte är något att skämmas över. Antagligen för att hon tror att det är en engångs grej och att han varit ren länge. Men det har han ju inte varit. Jag är bra sugen att kontakta soc och göra en anmälan om misstänkt missbruk. Men jag ska nog samla på mig lite mer info. Han skyller säkert på mig. Men det är ju klart han har mig som anledning att leta droger, ta droger ocg dricka. Nu har han även börjat äta zyprexxa och det var kust den medicinen som sabbade allt för oss för ca 6 år sedan. Och det stoltsera han med till mig nu, att han börjat äta dem igen.

Nä jag är och har inte varit så snäll i mina ord till honom. Men jag är ju i en ganska konstig sits. Han sa att jag anklagat honom för han kompis död. Och nej det har jag absolut inte gjort. Men jag sa till honom att han har ju kunnat visa sitt medtagande till hans mamma och ringt henne. Och att även han inte var bjuden till begravningen pga missbruk. Mamman ville inte ha nå sånt på begravningen. Jag har även sagt att jag och hans vän haft många kloka samtal där kompisen även påpekat vilken idiot barnens pappa varit som valt missbruket istället för att ta hant om barnen. Det har jag talat om för honom. Visst hårda ord. Men ibland måste man berätta sanningen. Även om den är hård.

Ja det visar sig hur det blir. Jag fan hopaps hans brud kastar ut honom med huvudet före. För har hon lite vett och tänker på barnen så gör hon det NU. Men hon verkar inte smart. Och jag vet att det är lätt att tycka synd om honom. Men skenet bedrar när missbruket och dåliga psyket tar över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0