Onsdag idag

Snart är det helg igen. För mig kvittar det nästan. Men skönt att slippa kliva upp för att köra barn till skolan. Idag körde pappa dem och hämta med för bilen var ju fortfarande på bilverkstad för att kolla upp lite grejer. Som inte ens kollades upp känns det som. Inte tror jag att dom gjorde någon felsökning inte. Men tvättade bilen utvändigt och dammsugit lite hade dom gjort. Men sätena och bagaget såg förtfarande skitig ut. Och nu är det något som kluckar ifram. Ibland kan man ju bli lätt grinig när dom inte gör sitt jobb!!! En granne hade tydligen haft problem med samma firma nu senaste månaden. Så för dom blir det ingen mer bil köpt där. Inte för mig heller:P Deras trevlig bemötande bedrar känns det som. Men jag trivs ju med bilen i övrigt. Men jag vill ju såklart att den ska fungera när den faktiskt inte var gratis.

I morse fick jag kaffe främmande av en granne och hennes lillgrabb. Han ville bara vara och pilla på Lilltösen hela tiden. Gärna i ögonen. Sen så städade jag lite grann och fick nytt besök fram till ett. Vissa dagar så träffar man inte någon, sen vissa så är det fullt ös.

Barnens pappa ringde före lunh. Hade hade inte sms:at eller ringt barnen för att han hade haft så mycket annat bla med kriminalvården att göra. *suck* som om det är efter klockan sex på kvällen. Fast iof vill inte barnen prata men att visa sitt intresse för dom kan ju dom tycka är skönt. Sen så var han ju nykter, drogfri å frisk. Ja ha sa jag men du brukar ju ringa påverkad. Alkohol är ju lagligt, sa han. Hmm ja du idiot han är. Iom att han varit nära ett LVM så får han inte missbruka överhuvudtaget. Och inte heller pga sin hepatit. Men han får skylla sig själv och jag hoppas han åker dit så det smäller om det. Eller fortsätter han så kan han få en livslång leverskada och dö. Men det är inte min huvudvärk. Han hade tydligen kontaktat advokat/familjerätt/soc mm mm och han skulle ju strida om vårdnaden igen. För de ställena hade inte sett nå fel på den familj han bor i nu. Nä nä varenda normal brud med små barn släpper ju in en vilt främmande kille och låter honom bo där från dag ett. Sen när hon får reda på att han har hepatit så får han flytta dit permanent. Jag säger inte att jag var så jävla smart att ta in honom hit förra sommaren. Men nu vet jag verkligen att han är oförändrad. Och vi fick ju en underbar dotter. Tänk att det kan komma något så underbart ur något så idiotiskt. Men så var det iaf. Och hon och de andra barnen är min stolthet<3<3<3<3 Innan vi avslutade samtalet så sa han "Kom ihåg att du alltid är övervakad" "Ingen ska få komma i närheten av barnen" Och nå mer, bla att ingen skulle få röra hans barn. Så ännu en grej som jag lägger till listan. Som jag ännu inte vet vad jag ska göra med. Föresten så ringde det från hennes/deras hemtelefon igår, jag svara inte. Men han förnekar att han ringt. Så det kan ju vara hans tjej som fått upp ögonen. Idag lät han inte normal.

I morgon blir det besök på stora grabbnens nya skola. Fredag består av vaccinering kl elva i stan. Ska sen in och handla efter matlista första gången på väldigt länge. Blir ju så jävla dyrt att små handla hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0