Ny bil=)

Tog mig bara 1,5 år att inhandla en nyare bil. Har ju ägt den andra i tio år nästa vår, så det var nog dax=) En jätte grej för mig, har ju lite svårt för förändringar. Har iof aldrig stått som ägare till en bil förut i mitt 30 åriga liv, men nån gång ska var den första. Måste väl klippa navelsträngen med min pappa :P Fast jag lånar ju till handpenningen nu men han ska få igen dem så fort skrot Opeln blir såld. Jag vill ju självklart INTE leva på min pappa. Och tycker inte jag gjort det speciellt mycket på väldigt många år heller. Jag hjälper ju faktiskt honom med mycket annat som inte han fixar så det är nog nästan jämt upp. Just nu Orkar jag inte sitta och må dåligt över det. Är iaf evigt tacksam för all hjälp jag får och har fått från min pappa.

Fick mig en "räkmacke" kommentar. Men den fick jag nog tillbaka för att jag någon gång sagt att en fd skolkompis på komvux åker på en räkmacka jämt. Resor hit å dit av pappa, farmor, mormor mm Lägenhet, utemiddagar mm mm Men vem är jag som säger nått om det? :P Skit samma jag bryr mig inte. För jag kan då inte säga att mitt liv någonsin varit en räkmacka! Jag har då fått kämpa. Och NÄR jag fått pengar eller lånat av pappa så har jag mått så dåligt innan att mina inälvor velat komma ut genom munnen. Och det kallar jag inte räkmacka. Om man FÅR allt och blir bjuden och har tur jämt det kallar jag räkmacka. Men skitsamma, det finns nog massor av bortskämda 20åringar eller vilken ålder som helst, som inte fått leva det "riktiga" livet och fått kämpa sig fram och tagit hant om sig själv sen de var 12år. Men det har jag i stort sett fått gjort. Även fast det är jag som ska ha bil och jag som ska betala den så tog det mig fyra dagar att berätta det för pappa. Jag är för fan 30år!!! Men det berodde ju på handpenningen så klart. Tänk jag riskerar ett "viktigt" inköp bara för att jag mår skit för att prata med min egen pappa om pengar och inköp mm. Men jag hade inte behövt oroa mig. För en gångs skull i livet så va han på min sida. OCH han ville nog klippa den där strängen en aning själv. Sen orkar han nog inte höra min brors klagan jämt om att Opeln stod på pappa. Men nu är Peugeoten helt min =) Fast tro på fan att min bror på pekade att jag skulle avbetala bilen på kredit. För i hans värd ska det betalas kontant. Lätt för han att säga som har jobb, företag mm. Men han har ju själv en massa krediter. Han e nog bara avis på sin lillasyster som klarar av fyra barn och ekonomi och allt där till =)

Annars händer det inte mycket. Va till öppna förskolan i morse. Tog mig en promenad dit med en annan tjej. Och det händer inte ofta att jag motionerar. Men nu när jag börjat "smygröka" så rasar vikten mer känns det som. Äter kanske mindre, jag vet inte. Men vill börja träna så att kroppen blir fastare. Är ju ganska normalviktig annars. Min tid kommer. 

Dax för en smygrök om jag nu kan kalla det för det när jag ändå berättar om det :P Men dax iaf =)  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0