Fredags mys...

Det är dagens topic på FB och andra platser. Känns ganska tungt faktiskt. Här har jag tre barn som varit ovänner ganska mycket till och från under en hel vecka. Höstlov kallas det tydligen. Början av veckan gick bra men onsdag till fredag har dom varit ganska så hopplösa alla tre. Är ju ingen idé att åka och bada eller nå nu när det är lov. För det brukar va fullt på badet då och det är inte kul. Idag har dom surat sen i morse. Jag och Lilltösen fick skuts in av en kompis in till sran och hämta bilen, handlade lite sen åkte vi till grannen, där barnen var och där blev det lite kaffe. Hem och gav barnen fika sen åkte vi på kalas. Så trivsamt att ha människor runt sig. Dom känns som min familj. Men på nå vis känner jag mig ivägen iaf. Men två som verkligen tog till sig Lilltösen, dom har inte ens träffat henne förut. Kom hem strax efter sex.

Där börjar vårat fredags mys. Om man nu kan kalla tre bråkande och griniga barn för fredags mys...Godis är framtaget, chips och dricka lika så. Men smockan mellan barnen hänger mer i luften än mysfaktorn. Barnkanalen på tv, stora grabben kollar Barda på datorn och jag sitter här med den andra datorn och Lilltösen sovande bredvid. Just NU är det lugnt men om 2 sekunder kan det livas och bli osämja igen. Jag vill ju att barnen ska respektera varann och vara snälla. Men det är ett mål jag har att få till det. Ska fixa ett schema nån dag så att vi får ordning och alla vet vad som gäller.

Bilen blev ju hämtad. Nöjd med den än så länge:) Men missnöjd med rengöringen av bilen så det ska jag gnälla över i veckan:P Och tror fan att försäljaren ljög om att den va nyligen servad. Men det överlåter jag till pappsen att ringa och fråga om =) Vi hörs om en vecka sa försäljaren, men han har ju inte ens mitt nummer.

Vad va det jag sa. Nu va det tjafs igen. Skönt med skola/dagis nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med dig. jag skriver så som det är. visst, mycket depp men...är oftast då jag behöver skriva av mig såå..

kram!!:)

2010-11-06 @ 16:05:14
URL: http://angelicahighonlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0