Fars dag

Fick sova till jag va någorlunda utvilad idag. Ja klockan va iof strax efter åtta men det är sovmorgon för mig. När jag kom ner efter lite morgon mys med alla barn i sängen, (dom slåss nästan om vem som ska ligga och mysa med lilltösen) så hade lilleman gjort en egen smörgås<3 han kan bara han vill den lille skruttungen. Sen va det bara att göra sig i ordning och åka till barnens farmor och farfar. Ja deras pappa dök ju upp 40 minuter försent som vanligt. Jag bara avskyr att han kommer in och låtsas som om inget hänt. Jag höll jävligt god min idag!!! Och det för barnens skull. Hade sån huvudvärk efteråt ocha jag kände mig helt slut. Han sa i ett snabbt ögonblick att han ångra flytten men att det inte gick att ändra på nu. Antingen är han väldigt styrd nu eller så vill han åt hennes pengar. För han har ca 300000 i skuld + 100000 till mig men nu kommer han med ny mobil och har ätit upp sig igen. Så man kan ju undra vad som lockar mer än att få umgås med sina egna barn. SJUKT är vad det är!

Sen va jag in på ica och köpte en mandeltårta, duschtvål och deo åt min pappa även en liten jul en med en svamp i blev det med. Mamma gnällde ju som vanlig men jag köpte den "blomman" för att jag förstod hon skulle gnälla och för att den va till pappa. Jag sa det till floristen också, jag ville ha nå skogigt det är ju farsdag. Fick kokletter och potatis. MIn bror var där han med. Ungarna gillar att busa med honom. Pappa berätta att lilleman hade ätit jätte mycket där igår. Och innan dom hade gått in så hade han sagt "Jag älskar dig morfar" Jag tror dom orden tog riktigt långt in i hjärtat på min pappa. För han har nog aldrig fått höra det från någon av oss barn. Men det tyder väl på god barnuppfostran att min lille femåriga son sa så till sin morfar. Iaf så blev han glad för deon och allt det där. 

Annars har jag inte gjort mycket mer idag. Blev så där aptrött vid tre tiden så jag vilade lite med lilltösen. Men inte det enklaste med lilleman klängandes på mig och dotra tjatande om att leka med en kompis. Kollat lite julklappar med barnen. Och i år hade dom inte samma hysteri som förra året- Fast förra året var det nog mycket "Täcka igen hålet efter pappa" -önskelista. Men nu suckade dom nästan att de hittade "bara" tre saker. Men det kommer väl mer antar jag. Hittade lite grejs till lilltösen.

Fifi som sjunger en vaggvisa
Aktivitetsratt
Åkpåse
Fårskinnsfäll
Mobil att hänga över skötbordet eller i ett fönster.

Ska ev åka in i morgon för såklart så va det erbjudande bara denna vecka typ.

Lite sovdax nu.

 Texten är fet här men skitkonstigt uppställd på bloggen:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0