Vecka 35 och 35 dagar

Gud vad jag längtar nu. Fast jag vill att det ska bli i juni så klart. Men jag tror ju inte heller den kommer att komma tre veckor för tidigt. Men man vet ju aldrig heller. Tyckte nästan synd om mig själv idag eller om lillan i magen. För det kommer knappt att finnas nå luft att andas när det är så här varmt när hon föds. stackars lilltjej. Och mig med massa äckligt avslag och läckande tuttar. *urk* Men jag får ju njuta av det lilla livet som ville komma till oss.

Känns väldigt konstigt att det kommer att komma en liten tjej som rör om i grytan. Men jag har vant mig in i tanken väldigt bra nu. Känns faktiskt väldigt häftigt. Och känner mig väldigt stolt nu också=) Men det har tagit ett väldigt bra tag för mig att få den känslan. Och har ju även fått rensa luften med det jag tyckte kändes jobbigt. Så nu känner jag mig redo att stå emot allt skit snack och alla konstoga blickar. Jag kommer säkert trilla ner igen, men att ta sig upp och damma av knänen brukar gå ganska fort. Måste bara vända utåin å analysera allt en sväng först=)

Börjar få en starkare känsla att bli igångsatt igen. Ska ta upp det med min konservativa BM i morgon. Känns så pressat att gå och vänta, speciellt så som min situation ser ut. Men hon vägrar ju inse att det även kan kännas jobbigt för mig. Jag som är så stark och klarar av allt typ. Men jag vill ju inte känna mig stressad och orolig inför denna förlossning. Så det är nästan så jag hoppas atthon har tidig semester så att jag kan fråga om en hinnsvepning. Ja så klart om tappen e mogen så klart. Men jag vill verkligen känna ett lugn inför och under förlossningen. Så jag håller mina tummar att allt går som det brukar och att lillan vill ut mellan den 10:e och 16:e juni. *Snälla* Då kan jag andas ut resten av juni och bara njuta av barnens sommarlov och av lillan så klart.

Kvälls bestyr nu, barnmorskan i morgon. 

Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 6 fulla dagar (v34+6).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 21 jun 2010
Du har 35 dagar kvar till beräknad förlossning.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0