Vecka 34 idag (33+0)

Idag är det 7 hela veckor kvar, jag hoppas på 5,5 veckor kvar. Vill slippa gå hela juni och vill inte ha före skolavslutningen. Tänk om jag kunde få styra detta! Hjärtljuden var 138slag och SF måttet såg bra ut, det börjar lägga sig på mitten strecket nu, så lillan kanske håller vikten=) Jag har då inte hållit vikten, 62 kilo vägde jag idag! Alltså en viktuppgång på 12 kilo! Men de hoppas jag att jag springer av mig iaf 7kilo ganska fort. Lillan ca 3,5kilo sen vatten + moderkaka 2,5 så ca 6 kilo direkt efter förlossningen. Men jag vill inte bli jätte smal. För då orkar man ingenting, vill ha något att träna och amvandla till muskler.

Frun bjöd på rejält starkt kaffe, så det bidde inge engelska prov idag. Skickade sms till frun att jag inte skulle tillbaka, men såg nu att det låg i utkorgen. Tydligen slut på pengar i mobilen. Har sprungit på toa några gånger sen jag kom hem. Men nu tror jag att jag vågar gå ut igen=)

Ont i huvudet idag med och känner mig trött. Ska lägga mig och vila när jag hämtat lilleman. Har ju varit lite mycket ändå idag. Var ju till mödra psykologen i morse. Vet inte vad det ger egentligen. Nån att kasta ur sig all skit på, sen gå där i från och känna sig tömd. Ja, jag vet inte faktiskt. Hon e ju som sagt psykolog så det säger väl allt bara det. Dom har ju sitt speciella sett. Har bokat in två träffar till, 18 maj och 3 juni. Sen blir det ett uppehåll tills bebisen har kommit och mottagningen ska flytta till sjukhuset. Barnmorskan tycker det är bra att jag går där. Så det är väl så då.

BM uppmanade mig ännu en gång att INTE köra själv in till förlossningen. Om bara vattnet går så kunde jag få göra det men inte om jag har värkar. Det är ju ett helvete att få parkering vid sjukhuste nu, jävla ombyggnationer. Har ju ingen lust att knata ända nere från stora p-stället. Finns platser utanför förlossningen, men det brukar vara lata karlar som parkerar där! *idioter* Men det visar väl sig när det är dax hur jag kommer in. Pratade lite om det där med att den vän (beronde på vilken då) som ev kör mig in, räknar med att få följa med mig på förlossningen. Men tanken att ha en vän med mig känner jag mig inte bekväm i. Även fast det kan bli utdragen förlossning och det kan vara bra att ha någon med sig som springer ärenden mm. Så känns det just idag, inte som att jag vill ha en vän med. Men ja det visar sig den dagen hur det blir. För skulle min bror eller pappa köra in mig så skulle det inte ens komma på frågan att dom ens skulle tänka tanksen. Men jag har ju själv följt med en vän på hennes förlossning. Men jag hade ju inte alls räknat med det. Och hon tyckte inte det kändes konstig heller. (Vad jag vet iaf).

Nä ut i solen sen hem och vila en sväng.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Mäh det var ju inte ens starkt ;p

2010-05-04 @ 21:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0