V 35 (34+0)

Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 0 fulla dagar (v34+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 21 jun 2010
Du har 41 dagar kvar till beräknad förlossning.

Ja nu börjar det närma sig. Fem veckor kvar tills jag går in i sista veckan. Och det känns som det kommer gå i rsande fart nu. Jag sitter och bokar in tider för utvecklingssamtal på barnens skola, tider för mina muntliga redovisningar, kalas hit, prov dit, barnmorskan, psykologen. Aldrig tar det slut. Fördelen är att tiden till juni kommer att gå fort. 

Matteprov idag, kalas ikväll. Ledig ända till måndag, då har jag endast matte handledning. 18/5 Barnmorskan, engelska och psykolgen. 19/5 så åker vi på studieresa med skolan. Sen blir det äntligen lite inkomster som kommer in bara engelska den 20:e. 21/5 examination i religion och firande för pappa som fyller år. 24/5 matte handledning inför provet dagen efter, mitt sista prov=) 26/5 har jag examination i pedagogiskt ledarskap. Ska nog ha en föreläsning i alkohol och dess bieffekter. Så ser mitt maj ut. Har en religionsuppgift att skriva om judendomen. Och det där paper till svenska c och ev ett data prov för att få ett MVG. Så nu börjar mitt slutbetyg ta form. Bara engelskan det hänger på nu. *suck* Och så klart så ska vi få träffa en ny liten bebis som kanske har eller iaf ska titta ut i maj=)

Juni är det mest nått möte här å där. Inge prov förutom engelskan. Men är jag klar med allt annat så kan jag lägga all energi på det då. Slänga massa ved, städa och tvätta upp så det är fint till skolavslutningen och till bebisen kommer. Har ev en kattvakt som kommer bo här då jag är borta. Det visar ju sig hur länge jag blir borta. Sen kommer jag nog mest gå på tomgång och bara vänta. 10:e juni så ska vi på avslutnings grillning hos en lärare. Så det kan ju bli kul. Skolavslutning den 9:e för barnen. Så det kan bli en lugn tid fram tills förlossningen ändå. Får ju ännu mer tid att inte göra någonting på. Men det ska nog gå bra. Slipper ju kliva upp med barnen till skolan iaf.

Dax att göra lite nytta innan engelskan och matte provet.



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0