Uppsala & uppskrämd

Upp tidigt i morse för en tur med skolan på studieresa till Uppsala. Jag och en till vi tog oss en Mc donalds frukost medan de andra va på studiebesök i dömkyrkan. Väl tillbaka så va vi in på Gustavianium. En tjej blev uppriktigt sur på mig för att jag tyckte det var hemst med ett dött skelett på ett 18 v gammalt foster och kommenterade det med att jag inte förstår hur man kan ta bort ett så pass stort barn. Det är väl för fan åsikts frihet och det var två till som hade samma åsikt som mig men dem sa hon inte åt. Jävla bortgnetade 20 åring, så skönt att slippa dem när komvuxtiden är över. De hör förövrigt hemma på gymnasiet anser jag.

Sen blev det lunch efter det. Så ännu en tur till stan. Förra turen gick vi bort oss en del, men nu hittade vi iaf=) Fönstershopping blev det och inhandlade en glass. Kikade bebiskläder till nytillskottet, hittade några coola objekt iaf;) Moske besök klockan två. Sen vänta på de övriga, så vi åkte inte hemåt förens strax efter fyra. Så skönt att komma hem. Men vi hade strålande sosken hela dagen idag medan vädret här har tydligen varit grått å trist.

Jag la mig på soffan och läste igenom en läxa. Ca 20 minuter tog väl det. Sen när jag börjar kika efter lilleman ute så är han helt borta. Alla cyklar är hemma, båda hjälmarna är hemma. Och jag känner hur paniken kommer. Frågar grannarna, ringer stora grabben. Han är ingenstans!!! Jag ger dotra en telefon och jag åker iväg runt kvarteret. Möter där en grabb i dotras ålder som jag frågar om han sett lilleman. Och då berättar han att han åkt med morfar i den blå traktorn. Så jag ringer till pappa och där är han. Lilleman hade sagt att han frågat mig om det va okej att åka med. Men det hade han såklart inte gjort! Men nu har lugnet återfunnit sig. *puh*

Nä kvällsbestyr igen då. Sen sova, inte en enda lektion i morgon så det blir till att städa barnens rum och göra dem till endast sovrum och utan leksaker.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0