Stor röjning

I morse började jag röja inne på vindarna. Den lilla som endast innehar en yta av halva huset, den var nästan tom. Ligger endast tre gamla rullar plastmattor kvar som nån annan får krypa in å hämta. Två gamla barnvagns liggdelar kastades det ut där i från. Röjde i förådet som är innan vinden och där fanns det massa kläder att kasta. Öppnade sedan den andra vinden. Och där var det så himla mycket skit!!! En hel sopsäck med pocketböcker, ja utspridda innanför dörren. Sen en massa plotter som varit mina grejer. Allt man kan tänka sig från en dotters uppväxt typ. Jag som tydligen varken hade sönder eller kastade nått! Hittade iaf de små dockor som jag letat efter till dotra och min enda my litle pony häst, Jordgubbs Lisa och mina nypdjur. Massa bokmärken och Starlet böcker. Och gamla barnkläder, trasiga julkulor överallt, gamla madrasser, broders stora nallebjörn mm mm och då har jag bara kommit halvvägs!!! Såg att det låg massa böcker och kläder längre in nån gammal lampa och kuddar mm. Varför spara på sånt skit?!? Jag ska då kasta och sälja mina saker för glatta livet nu hädan efter. Vet ju vad som finns att vänta då pappas hus ska tömmas en vacker dag! Sparde en kartong med saker sen jag var liten. Nått minne måste ju mina barnbarn få från mig=) Kastade mina gamla skolböcker. Vem kommer någonsin kolla i dem?!? Har sedan konkat ner allt detta och kastat bredvid min bro. Så nu får nån annan hämta skiten och kasta!

Körde sedan lilleman till morfar. Jag och dotra åt lite mat. Försökte få mig en längre tupplur, men tji fick jag! Först messa grannen sen ringde barnens pappa. Och självklart skyllde han på mig! Tänk att det är mitt fel att inte han kan sköta sig, att han missbrukar, inte kommer iväg på behandlingen, inte får vara delaktig i graviditeten, slösar pengar, går runt och är hungrig, inte får prata med sina barn. Listan kan göras lång. Men det var jag som var sjuk! Idiot! Jag har ju sagt åt han att får vara hur delaktig det går, om han tar sina jävla prover, om han går på berondecenter och den andra behandlingen, om han försöker komma iväg på behandling och att han sköter sitt psykiatriska. Men nä det är ju såklart mitt fel att han inte kommer iväg. Sen skyller på soc och psyk mm att han inte kommer iväg. Men det är ju för fan frivillig gratis behandling. Och vill han bli ren så är det bara att gå på det han tycker känns bäst. Men enklast är ju att skylla på nån och slippa ta ansvaret själv! *suck*

Nä dax att göra nått igen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0