Solig dag

Värsta mardrömmen om att jag blödde inatt, men blev hindrad av en det ena en det andra att komma iväg till förlossningen. Kan lova att jag blev glad när klockan ringde! Antar att jag hade en sån dröm bara för att lillan vänt sig från höger till vänster sida inatt och att jag även var super kissnödig i morse när jag vaknade.

Var till BM i morse. Allt såg bra ut. Hjärtljuden var 131, aningen lägre än de brukar vara. Men kan ju berott på att hon låg åt det håll hon inte brukar. Vi skrev lite förväntningar inför förlossningen och sen bara prata om hur jag mår.

Engelska sen, bara trök lektion. Efter det blev det storshopping av hygien grejs och blöjor mm till bebisen. Blev 700kr, men skönt att ha en massa hemma. Köpte även hem ersättning ifall hon inte blir mätt nån natt på mig, så finns det mat hemma iaf. Och det kommer att dröja nån vecka innan jag behöver handla annat en mat hem till oss övriga. Så det känns som jag tänkt smart och långsiktigt. Ska ju även betala av alla skulder denna månad sen ska jag avsluta kontona/krediterna. Det ska inte behöva handlas på kredit! Kommer få det bättre ekonomiskt till hösten iaf.

Köpte en varsin billig sparkcykel till barnen. Skit kvalite, så det blir nog en reklamation på dem. Sen hade jag tid hos psykologen. Kände mig bara ding i skallen efter det besöket. kika på bb film nä'r lilleman föddes. Men jag hade ju en sa,bo som filmade när han kände för det, så det var inte direkt nå förlossningsfilm, då han knäppt av innan och så fort nån kom in i rummet och sen knäppt på när lilleman e född och sen filmade min tutte och ett halft synligt huvud. Samma sak var det när dotra föddes. Hade varit kul att haft lite mer av en riktig förlossning med. Men jag fick mig nått gott skratt av massa dumma kommenatarer i lustgasdimman=) Sånt filma han på. 

Är lite med skräck blandad förtjusning som jag ser fram emot förlossningen. För nån sekvens var filmad när BM hade gett mig för mycket värkstimulerande och det såg inte skönt ut och det var verkligen inte skönt då. Men det kom ju som sagt nå fint utav det. 

Nä dax att göra kväller i morgon blir det busstur till Uppsala.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0