Sista dagen

Idag är det sista skoldagen innan helgen. Även om jag vet att veckorna segar sig fram när det är lång ledigt. Så känns det välbehövligt att inte kliva upp på morgonen. Fast så fort vi är ledig då vakanr barnen tidigt. Eller iaf en lillaman som tjatar tills öronen blöder *suck*.

Igår hade jag engelska. Och jag hade tydligen blivit godkänd på båda nationellaproven=) Så jag kanske ligger på ett G nu iaf. Jag hoppas verkligen på det. Ska sätta i en spurt efter att jag gjort sista matteprovet. Hade även matteprov igår, som jag tror att jag klarade. *Hoppas* Inte illa att klara en gymnasieutbildning på två terminer. Det är bra för att vara mig! Trodde jag inte för nått år sedan. Men jag ropar inte HEJ än.

Kalas igår hos min bror. Va och handla present på lunchen. Och då dyker barnens pappa upp! Hmm va väl inte så mycket med det förutom att alkoholstanken inte kunde undgås att kännas. Men han nekade såklart och pös snabbt iväg mellan hyllorna. Alkohollukt skulle jag kunna känna på 100 meters avstånd, så den gubben går inte. Jag borde extraknäscka som narkotika hund eller så=) Han ringde sedan upp. En öl varväl inte så farligt, sen hade han huxflux druckigt två. Nä det är inte så farligt. Men om man har barn och stora missbruksproblem så är det absolut inte okej på några grunder. Men han var ju singel och det var ju soligt. JA alla missbrukar ska ju ha sånna saker att skylla på och det oavsett missbruk. Och dessutom var kl bara kvart över tolv. Jag gav honom en hint att han har faktiskt barn. Han försökte säga att han inte har nå ansvar över dem iom vårdnaden. Men han har ett ansvar att vara en bra förebild ändå. *pucko* Han ringd einte iaf. Men han skicka sms om att jag var fjantig som reagerade, men hallååå!!! Hade fått meddelande på FB med om att jag var stram som inte ville vara vän med han där. Aldrig att jag släpper in honom där. Och jag förstår inte hur vissa av mina vänner resonerat när de accepterat vänförfrågan från honom. Är de på min sida eller hans? Nu är det skit samma. För så länge de inte skriver till mig eller jag till dem så kan han inte läsa ändå. Så var det sagt.

Nu blir det lite städning. Och invänta att skolan börjar klockan två. Sen är det helg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0