Så segt

Har hunnit med massor idag, men inte de saker jag borde ha gjort. Typ torka köksgolvet och plocka ihop i tv-rummet. Men allt ligger kvar tills det görs. Har iaf städat någorlunda uppe. Igår bar jag och barnen upp skötbordsbyrån till hallen. Fixade lite där, rensade bland kläder. Plockade upp lite kort på hyllan och nått gosdjur.

Idag målade jag äntligen klart det andra skötbordet, det som ska få flytta ner istället. Blev inte direkt snyggt, men vem fan sitter på toa och glor på det. Va till stan och hämtade en påse kläder sen inhandla presenter. Lilleman var med morfar och storagrabben hemma och sjuk. Han är riktigt hängig stackarn. Lilleman e bara gnällig och dotra gör bara irriterande saker *suck*. Men det är ju snart kväller igen=) Ska fortsätta städa lite här å var. Skulle behöva vila en sväng med. Men först blir det laga lite mat.

I morgon är det MAX 51 dagar kvar! Så jag känner mig ganska så redo. Men jag vill ju så klart ha juni först. Och när man räknar så e det inte långt borta. Ett kilo till ska hon växa. Hoppas hon inte blir större än vad grabbarna varit! Dotra 3520gr 51cm, lilleman 3968gr 51cm, storagrabben 3660gr 52cm. Dotra var iaf minst, men tjejer brukar vara lite mindre så jag hoppas på det. Skulle jag gissa så väger hon 3450gr och är 51cm. När hon väl behagar att komma.


Maja
Moa
Linnéa
Julia
Vilma

Något av de namnen kan det bli...inte ska det vara lätt inte. Fast lilleman han hette "Lillbopen" i nån vecka innan vi väl bestämde oss för han rätte namn. För han hade vi inget namn åt innan, trots att jag kände på mig att han var en pojk. Men jag fick hans namn som förslag. Och det tackar jag för.

Liten att göra lista:
Se två filmer till religionen och göra judendomen uppgiften och kristendomen. Ev ett MVG i religion, inte helt fel=)
Paper, argumenterande text rättning till svenska C. Antagligen ett VG=)
Engelska prov tisdag + två till närmaste veckorna. Hmm lutar mot IG jippi!!!
Matteprov tre st, statestikuppgift 10:e maj Hoppas på ett G
Info & layout/datakunskap betygssamtal ev kompletera så jag får VG
Pedagogiskt ledarskap se filmen "Die Welle" examinerande uppgift inte en susning om vad. Får nog ett VG om jag gör en bra examination.
Etiken kommer jag inte lägga så stor vikt på. Blir inte klar med den innan sommaren iaf.

Jag har lite att göra, men svårt att ta tag i det. Ska laga mat å fortsätta plocka sen sätta mig med nån läxa.

Ha en trevlig 1:a maj!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0