Fredag dagen lång

I morse blev det mini knat för de två minsta. Båda tyckte det var kul att spinga orientering, så de kanske går i morfar fotspår. Ingen skulle bli gladare än han.

Vid elva körde vi motstorstan och lämna stora grabben. Och jag fick verkligen positiv respons av mormodern. Det kändes så otroligt skönt. Hon lovade mig bra mat på BB, då hon själv jobbar i köket=) Hon kan ju även se vad patienterna heter så hon skulle hålla utkik efter mig i juni. Men jag lovade även ringa henne när det var klart. Lillgrabben fick en BMX cykel och stora grabben fick ett par höst skor av henne. Sen bar det av mot ett smetfullt IKEA. Vi hade tänkt äta köttbulle menyn för 16kr. Men det hade nog de flesta tänkt. Så vi strunta i det och det bidde korv, pizza slice å glass istället.

Sen har jag bara varit hemma. Seg dag. Räknat på min ekonomi som går bra ihop alla månader förutom i månaden 20 juni-20juli. Så kul att behöva leva på ingeting då bebisen kommer. Iof ingen el eller vatten räkning i juni. Men det ska ju läggas undan till den ändå nu i maj + att pappa fyller och dit går det 1000kr och ska betala av mina onödiga krediter den här månaden hade jag tänkt. Men 20 juli-20 augusti då kommer normalt med pengar igen. Juni ser typ ut 3800 underhåll, 3400 barnbidrag och ev 2600kr FP för dotra som jag tagit ut på helgerna nu. Jag tänkte ta de 3600kr som jag sparat till barnen, så barnen kan få lite skoj i sommar. Men jag har som tur var handlat på mig massa blöjor och amningskupor redan. Så jag klarar mig nog ett tag.

Annars har det inte hänt så mycket i mitt liv idag. Lilltjejen har levt om så det kändes som en elvisp i magen. Ska stryka gardinerna som jag gjorde igår, men såg sen att de var fläckig, så in i tvätten med dem och bara börja om. Sen blir det tv för resten av kvällen. Morgon dagen bjuder inte heller på nå skoj och inte söndagen heller. Lilleman ska vara med morfar och jag blir väl hemma och städar. Har känt mig sjuk idag med, ont i halsen och degig i huvudet. Så det kan bli vila i morgon.

I veckan är det studieresa, barnmorskan och psykologen. Prov i religion på fredagen och pappa fyller. Så veckan som kommer svichar nog iväg hoppas jag.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0