Flottingt hår och riktigt långtråkigt:(

Vaknade halv åtte i morse. Skulle egentligen städa. Men då jag inte kan påbörja något då jag vet att jag ska iväg, så strunta jag i städningen. Körde barnen till farmor där deras pappa va.

Sen åkte jag å kika på loppisen, å det va inte ens roligt. Ringde en vän som jag åkte till. Men fy sjutton alltså! Om jag mådde dåligt innan så ska vi inte tala om hur jag mådde sen. Vill vända när jag kom innanför dörren. Så rörigt och mycket grejer, skitigt och, lort tvätt på hela stora toan. Överfull papperskorg, köket va belamrat med veckans disk, spisen ingrodd. Parerade mig genom hallen in till tv-rummet. På bordet står gårdagens disk kvar! Tom creamfrech burk, tom ost påse mm mm. Och mitt uppe i allt detta så står det torkställning med kläder, klädhögar, cyklar, träningscykel, roddmaskin mm mm mm i ett litet tv-rum på ca 16 kvadrat. Jag fattar väl att de mår dåligt eftersom det ser ut så där. Men jag skulle fan inte tillåta att min bästa vän ens såg röran. Eller svineriet kan man ju kalla det. DE är två vuxna och tre ganska stora barn men ändå gör ingen nått! Är det konstigt att äldsta grabben har mycket frånvaro? Han mår ju dåligt! Det är inte skolan det är fel på utan kommunikationen hemma som inte fungerar. Han har alltid varit duktig på att passa sina små sykon. Enda sen han var sex år. Hämtat dem från dagis, fritids, kompisar mm. Han är en duktig kille. Men han måste ju må jätte dåligt över hur det ser ut hemma. Jag skulle inte vilja ta hem mina vänner. Va bara där en timme max. Jag kände att jag ville ut fort. Och för en gångs skull så blev jag lättad när barnens pappa ringde och ville att jag skulle komma. *puh*

Vi åkte en sväng till biblioteket innan vi åkte hem. Sen så har jag inte gjort mycket. Tänkte jag skulle ut å fixa gården lite, började innan vi åkte i morse. Men solen va borta och det blåste så jag orka inte. Kikat lite på tv. Kolla bla på Tori Spellings serie. Riktigt rolig faktiskt=) Sen har jag damsugit halva nedervåningen. Men det är inte på långa vägar så röringt och skitigt här som hos min vän. Det syns att det bor barn här men nå mer är det inte. 

Ska ta tag i resten i morgon och torka lite golv hoppas jag.Borde inte skriva det för då händer det inte. Vill så mycket men känner mig deppig. Baby bluse nu kanske. Eller så är det brist på vuxen sällskap. I morgon kommer ev en tjej från skolan med sina barn. Vi ska nog grilla lite. Då kanske jag får lite energi att må bättre.

Äntligen kväller igen och dax för tv och soffa.

Ny dag med nya tag i morgon.






    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0