Cirkus

Började dagen med att sortera alla dvd filmer *ungar*. Att de inte lär sig stoppa tillbaka filmerna där de tog dem Så typ 50% är ju repiga. Sen skura jag golvet under sofforna för hand. Fan vad skitigt det va!!! Dammsug och torkade hela tv rummet. Ska ev. stryka ett par blommiga sommar gardiner å sätta upp. Kom för sent till miniknaten som skulle va på orienteringen. Men de två små fick godis av morfar där uppe. Tar en vända dit i morgon sen köra stora grabben till storstan där han ska tillbringa hela helgen.

Åkte iväg mot stan halv tre lära köa för cirkusen. Insläpp halv fyra och det började strax efter fyra. Lilleman var mäkta trött på att först vänta utanföe, sen vänta inne å cirkusen var han inte mycket intresserad av. Han ville hem innan det ens hade börjat. Med 600kr i inträde pocorn 50kr godis 25 och sockervadd 60kr dricka 10 kr, så 745 kr senare och två timmar så är jag trött och fattig. Tur det är barnbidrag på torsdag.

Så nu lider äntligen dagen mot sitt slut. Lillfröken i magen hon var bökig i natt. Trodde hon skulle trycka sig genom mitt bäcken med all sin kraft! Hon har dock varit lugnare idag, men gillade inte att jag hade jeans på mig. Så hon börjar vakna nu känner jag. Barnens ser fram emot att hon ska komma. Fast först vill de så klart att fruns bebis ska komma. De vet ju att det e dax när som, så dom längtar alla tre=) Jag håller tummarna att du slipper gå över tiden allt för många dagar.

Stryka gardiner sen vila. I morgon blir det full fart med det mesta. Ska hit å dit sen efter tre så ska jag och barnen till en kompis i byn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0