Ca 30 dagar till maraton börjar

50 dagar kvar idag, att lillskruttan tittar ut. Även om det inte gör mig nå att vara gravid, så vill jag ju att tiden ska gå lite fortare så vi får träffa lillan. Men om 30 dagar då ska jag börja motionera mig=) För det borde göra susen att gå ut och gå varje dag. Inte för att jag är still mycket nu heller. Men jag tar gärna bilen när jag ska nån stans. Idag har jag klättrar på skullen i pappas lada, bland en massa bråte. Sågat lister, satt upp hyllplan, burit stor spånskiva, tagit in ved, sprungit i trappor och ja gud vet allt. Nu vill jag få upp listerna i byrån så jag kan lägga i bebiskläderna. Måste invänta pappa som ha skruv, hoppas jag. Skulle ha tapetserat klart hallen uppe, men gör det när möbelemanget är klart.

Fick ju till det riktigt bra med skötbordsbyrån, liten kista i samma stil och fotöljen som stått i tv-rummet. Så nu fattas det en tavellist vid fotöljen sen är jag nog nöjd, ev en lampa på väggen. Hade tänkt mig att ha en liten amningshörna/myshörna med fotöljen. För det kan jag behöva, ett ställe där jag kan få lite ro. Allt skit som stått där för nån dag sedan det är helt bort. Tur jag slipper tjata på nån annan att göra saker och hjälpa till med det ena och det andra. Så skönt att få fixa själv och tänka själv. Och slippa invänta en karl som aldrig får tummen ur och gö nå. Messa min bror igår han va här på en halv timme och lyfte upp fotölj och bar ner tv-bänk och bord. Hade inte räknat med att få till det så fort, men tur en av mina bröder är snabb.

Har ju huvudet fullt av ideer, men jag ska inte dra igång nå mer stor projekt. Har storagrabbens sovrum att fixa. Men just nu ligger allas leksaker där inne, så det får vänta. Vill åka och kika på bilen i Åkersberga men måste få nån bilkunning med mig och 15000kr att lämna i handpenning. Jag måste ha en större bil. Detta är en svart med en massa utrustning, vem har inte drömt om kylfack i handsfacket:O He he inte för att det har nån betydelse, bara bilen rullar och har AC!

Nä göra lite nytta igen då. BUP med dotra i morgon sen inget mer planerat.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0