Barn bortlånas!

Att de kan välja dag och bli tre små monster på samma dag är ju helt jävla otroligt! Gnäll i morse från lilleman om en det ena en det andra. Dotra sätter sig vid datorn när vi ska åka och fattar inte varför man blir stressad och irriterad. Stora grabben gnäller om frukost, kläder mm mm. Inget passar idag! Va iväg två timmar när de var och träffade pappa sin hos farmor. Sen hem och det börjar gnällas om allting medan jag försöker få ihop nå ynka rader till judendomen uppgiften. Lilleman tjatar i två timmar om att få åka till morfar när vi väl kommer det så vägrar han gå in. Efter en halv timme ger jag upp och åker hem med en galen unge i baksätet som vill va hos morfar. Vad säger man *GRRR* Innan dess så gnällde stora grabben om vilken kompis han ska ringa, då innan han ens hunnit äta. Ingen svara så han blir ju så klart sur och då på mig för att ingen kompis e hemma. När han väl kommer hem från en som han varit hos i två timmar blir han sur för att han inte får åka till en ny kompis. Men det är kväller och skola i morgon. Ja ha där va han galen! *suck* De väljer verkligen sina dagar. Och mitt tålamod va redan slut, för sen jag och lilleman tog svängen förbi morfar och han inte viste vad han ville, så har han grinat i minst en timme non stopp hemma. Så idag är mitt humör inte det bästa. Nog för att min stubin är lång. Men nån måtta får det vara på deras sätt att utrycka sig. De ska varken få skada sig själv eller andra bara för att de blir arg eller ledsen. Men den gränsen har inte dom alltid.

Men nu vill jag ha tyst och lugnt med sovande barn. Men med dessa, ja faktiskt bortskämda barn, så får jag aldrig lugn och ro på kvällarna. Ja det är väl mitt fel. Men det är inte alltid så lätt att samköra tre läggningar och duschningar och tandborstning mm helt själv. Och något borde mina barn kunna förstå att man måste göra bara de får höra det av mig. Men nä då de vägrar. Har iaf gjort ett rutin schema som ska upp igen. Ordning på torpet. Och även på mig ska det bli ordning med tider och rutiner.

Nä skönt med skl vecka igen=) Få vila upp mig till ännu en helg, snart sommarlov och antagligen en massa gnäll.

Livet på en pinne med tre barn som har stark vilja *puh*





Kommentarer
Postat av: Anonym

Klockren bild =)

2010-05-24 @ 01:20:03
Postat av: Anonym

Precis som jag kände mig just då=) Fy vad dom kan reta en till van vettet ibland. Fast det är långt mellan gångerna nu faktiskt. Som tur är!

2010-05-24 @ 08:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0