Akuten idag då

Ja dagen börjarde som de flesta lördagar med storstädning och vädring, efter att ha kört lilleman till sin käre morfar. Flyttade ner det andra skötbordet. Dammsög hall, kök och tv-rum. Torka golv och damma av lite här å där. Så det är väl fint en dag typ. Sen åkte jag och dotra till bakluckeloppisen och kika, åt en glass och satt i lekparken och pratade med ett par bekanta. På vändan tillbaka till bilen så hittade vi en bok och en jättestor tygblomma för 5kr styck så det köpte vi.

Precis då ringer min pappa och undrar om jag har nycklar till min bror. Så det var bara att åka dit. Men han hade ju bytt lås till den nyckel pappa redan hade med sig. Men iaf så hade min bror råkat ut för en olycka på väg till byggjobbet i morse. Så vi viste ju inte om han skulle ligga totalt söndertrasad hemma. Barnen fick stanna ute så pappa och jag gick upp. Han var vid liv och hade brytit nyckelben och slagit i huvudet. Så snäll syster som jag är (tänkte även på barnfri tid) Så ställde jag upp som chauför till familjeläkarjouren efter över en timmes väntan så fick vi åka till akuten och röntgen. Sen in till doktorn, en riktig snygging;) Så blev det röntgen igen då familjeläkaren i stan inte skrivit skallröntgen. Så det var bara att gå och göra en sån. Men allt detta gick fort. Sen fick vi vänta på läkaren en sväng till. Allt detta från att vi åkte hem i från kl 12.50-16.50 alltså efter fyra timmar, var av den längsta och mest onödiga väntat på jouren. Så det gick fort för att ha hunnit med att ha besökt akuten.

Jag vet då iaf när bebisen kikar ut om jag ska gå efter händelseförlopp. Den 14 juni kikar hon isf ut. För när jag väntade lilleman för 5 år sedan så körde min bror omkull och skadade sig rejält den 9 juli och den 8 augusti föddes lilleman. Alltså 30 dagar efter olyckan. Så han ville inte att jag skulle skaffa nå fler barn efter denna, för det gör så ont då sa han=) Ha ha ha. Så få se om det blir dax om 30 dagar. Har ju mitt första datum den 16 juni så vi får se

Nä efter en dag inomhus pga olyckan så har jag missat den första fina dagen. Så typiskt. Fick ju vara barnfri och njta av det. Men barnen är ju som bäst soliga dagar när dom kan va ute och leka. I morgon ska vi hämta storebror. Sen blir det en ny vecka med massa på schemat. Det tycker jag om för då blir det fortare juni=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0