30 dagar kvar!

Ja nu kan man börja med nedräkning på riktigt! Det är 30 dagar kvar enligt ultraljudet och 25 dagar enligt SM. Så det visar sig hur det blir. Jag hopps på 25 dagar så klart MAX!

Har endel saker att göra klart i skolan. 1 matte prov, 3 engelska prov, Judendomen uppgift (den finn i huvidet, men inte nedskriven), paper till Svenska C (har påbörjat lite), examination till pedagogiskt ledarskap, ev ett data prov om jag vill ha högre betyg än VG i det. Men först och främst så ska jag göra Judendomen, sen blir det papret. Ska försöka göra klart det i veckan. Matte prov och engelska prov på tisdag. Jag kommer att lära göra om matte provet men vill prova en gång först.

Barnen har en massa utflykter och andra ute aktiviteter med skolan. Och ingen av dem har tagit med sig lapp hem om vad som gäller. Jätte kul dag på måndag om det är så att dom missar nått då. Tisdag vet jag att det är nått, elevensval eller dyligt. Men som sagt massa fika ska det va med var å varannan dag. *suck* Barnkliniken och sköterska med lilleman den 1 juni. Utvecklingssamtal med stora grabbens lärare 3:e juni. 27 maj var det nå gårdsfest. Sen svenska c:s grillning den 10: juni. Så det är lite nu å då. Får väl veden nån dag i juni med. Men jag tänker inte slita ut mig med den.

Var till BM i tisdags och allt var bra. Lite lägre hjärtljud 131 låg det på. Men då låg hon åt "fel" sida. Nu igår så flyttade hon tillbaka sig till det läget jag gillar. Även fast hon stretar på med benen änvärre nu. Men då vet jag att hon lever och frodas iaf. Skönt att veta det. Ska inte till BM förän den 7:e juni igen. De ska flytta så nu blir det nytt ställe igen, fast denna gång inom sjukhuset. Kan bli bättre iaf fler P-platser.

Fick reda på att dotra ska få ny lärare. Lite kluven till det faktiskt. Nu fungerar allt bra på skolan. Hon pratar med alla barn och komunicerar med sina klasslärare genom blickar. Och hon räcker upp handen när hon vill ha hjälp och sedan pekar på vad. Nu ska hon få en ny lärare som haft mellanstadiet i alla år. Det kan bli bättre, då de två inte haft nå med varann att göra förut. Men jag tror det är jätte viktigt att den lärarer från början har läst in sig på ämnet och INTE särbehandlar dotra på nå vis! utan låter henna vara med på allt och även får frågan. Det kan hända att detta lärar byte behövs för att hon ska bryta sin tystnad. Men hon sa igår att hon ville ha kvar sin manlige lärare och då känns det jobbigt. För han har varit så bra med dotra och verkligen velat hjälp henne och velat förstå. Men nu blir det nytt och det känns jobbigt, fast att jag känner nya läraren jätte bra. Men det dom glömt är att informera mig att det blir byte. Jag hoppas att lärarna får handledning och utbildning i denna problematik fort nog, helst innan sommaren. Så att det blir en ny start till hösten, utan en massa frågor och möten. 

Har även fått glädjande besked från en fond. Jag sökte till ett speciellt dataprogram som ska göra det lättare att läsa, främst för stora grabbens skull, men även dotra. Men när första beskedet damp ner då stod inte det med. Men i torsdag så fick jag rekvisision på en hel dator!!! Helt otroligt vad glad jag blev. Känner mig bortskämd ha ha ha. Men känner även att det är vi i behov av. Hade behöft den tidigare i år, för jag sökte nog i januari. Men nästa vecka får jag den. Så det blir en bra start till höstens studier det med.

Hemma finns det lite att pyssla med innan bebis kommer. Bla städa barnens rum och röja ur leksaker. Skaförsöka börja med det i dag. Sen skulle stora grabbens rum tapetseras. Har allt hemma, men lusten har inte infunnit sig. I shopping väg har jag allt förutom en skötdyna till skötbordet nere. Sen är allt klart. Har handlat blöjor, skötlappar, amnings inlägg, bindor mm så det finns hemma första tiden. Handlade hem en massa fikabröd och fryste in och även extra fryst mat så jag enklet kan fixa maten sen. Kommer inte orka så mycket kan jag tänka mig. Jag avskyr att laga mat och värre är det på sommaren.

Har snosat på bebis med. En liten sötnos som vägde 1kg mindre än lilleman! Men långa ben hade han =) Kände hur lillan i magen rörde sig mer då jag höll i lill-killen. Dom känner nog på sig på nå konstigt vis. När min lilla tjej kommer så kommer hon nog väga lika mycket som lill-killen gör, fast han kommer nog va längre. Ska bli så roligt när allt är över. Ja allt utom avslaget!!! 

Nä sol ute sol inne! Så nu blir det till att göra nått bra av denna dag.


   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0