Skit väder å skit ungar *urk*

Vaknade som vanligt strax före sju i morse. Men drog mig och somnade äntligen om, ja då ringer min bror halv åtta och letar numret till hälsocentralen. Ja han fick det, sen när vi lagt på och jag höll på somna om så kom jag på att det är ju lördag. Tog fram datan och kika runt lite på det vanliga innan jag tänkte kliva upp. Då ringer han igen vid nio och vill ha skjuts in till sjukhuset för att kolla infektionen i axeln. *suck* Ja en sak e positiv med det, jag fick mig en nästan barnfri förmiddag och slapp laga lunch så tidigt. Dotra följde med oss. Hemma ett igen, då käka jag och dotra potatisgratäng och grönsaker. Sen gjorde vi en gipsmage. Blev inte lika bra som den efter dotra, men ska fixa till den och förstärka den när jag har lust. Ha sen legat på soffan och de två mindre bara surrar å surrar så öronen faller av. Men de gick ut och lekte och pratade om lite lera och vatten, ja det regnar ju ute. Men när jag insåg vad de hållit på med senaste timmen höll jag på bli galen. De ha gräft i mitt land där jag nyss snyggat till. Med gropar av geggig lera och hela bron fulla av lera, regnkläderna, stövlarna en såg och ja plattorna i gången, gräset. Alltså jag blev så jävla arg på dem. Dotra fick skölja av bron ja hon gjorde så gott hon kunde. För jag hann inte se det värsta för då hade jag nog brytit ihop. Så när jag såg det som fanns kvar på bron va det inte roligt det heller. *suck* Sen va det bara att sätta dem i badet och jag tvätta rent gången, kratta till landet och skölja av bron å redskapen. Jag fattar inte vad de tänker med ibland!?! Ja jag är inte världens roligaste mamma och det finns inte direkt mycket att hotta på i detta skit väder på sommarlovet. Men jag och dotra pratade om detta igår att tänka på konsekvenser av sitt handlande och alltid fråga och berätta så slipper någon må dåligt. Ja ja de är bara barn. Skönt att det är sovdax nu. Storagrabben är en ängel han är sjuk sen i torsdags. Så han ligger å myser och slumrar bredvid mig när jag är i tv rummet. Dax att ta nå ätbart. Tänk en cig nu när nerverna är i obalans. Såg till å med grannen tända en cigg när jag satte mig här. Han som avskytt rök!:O Inget förvånar mig längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0