Barnmorskan

Idag har det varit full rulle hela dagen. Lämnade de två minsta kl åtta sen kvart i nio åkte jag och stora grabben till barnmorskan. Barnens pappa kom dit med. Blev inte så mycket prat med han då grabben va med. Hjärtljuden va 145, alltså normalt höga sist va de 131 men då hade den legat åt fel håll. Nu låg hon med fötterna rakt ut typ sin rygg mot min. Lite högt blodtryck tyckte sköterskan men BM tyckte det såg bra ut. Fick en ny tid till den 16/6 alltså mitt första BF datum. Men jag sa promt och med glimten i ögat att då kommer inte jag=) Sen bar det av till storstan och BUP. Ett långt samtal som tog två timmar + att vi ska dit den 15/6 igen. Och även där sa jag att jag hoppas jag inte kommer. Den 17/6 är det möte om kontaktfamilj. Så det visar sig hur många möten jag hinner med. Jag får väl ta permission isf då. Men så klart det skulle va skönt att ha mötena avklarade innan med. Ibland förstår jag inte hur bla BUP tänker som vill att man släpar iväg barnen dit på sommarlovet. Så juli månad sa jag ifrån att jag helst inte vill åka in dit nå. Visst det är för grabbens skull, men vi måste få känna oss lediga med! Väl hemma igen efter att ha kikat bil, bestämt säng och ätit på IKEA så var det bara att åka till IKEA igen. Pappa åkte i min brors bil och tog hem sängen sen in till min andra bror en snabb säng. Men osammanhängangande samtal som man förstod hälften av. *suck*. Äntligen hemma och lugn å ro trodde jag. Men det kommer en strax och kikar på vagnen så jag hoppas jag blir av med den! 500kr där och förhoppningsvis skattepengarna i morgon så det blir klippning av barn då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0