Två veckor

I lördags blev lilltösa hela två veckor. Fast det känns som hon funnits med oss mycket längre. Jag njuter av varenda dag! Tänk att välja bort ett barn, känns helt över mitt förstånd att göra det. När man har fakta i handen och ser hur allt fungerar och hur den pyttelilla varelsen blir en vacker tös. Ja då känns mitt beslut att fixa min lilla familj helt själv, som det bästa beslut som jag tagit. En underbar liten tös som förgyller våran dag här hemma. Och det viktigaste av allt är att hon är så accepterad av barnen. Även av alla de mina runt mig. Hon låter inte någon släppa henne med blicken. Hon blir farlig för grabbarna i byn sen! En sak kan då jag och barnens pappa och det är att våra gener i att få söta barn fungerar alldelens utmärkt. Sen hoppas jag ju att de fått min smarthet;)Ja iaf vad gäller att göta val i livet! =)För deras pappa han har ett intelekt som gör att det gått bra i skolan för honom. Tyvärr ser hans liv inte så bra ut nu. Men hoppet är det sista som överger en. Han är inte välkommen här hemma överhuvudtaget fören han gått på behandling och det vet han och accepterar han. Lilleman han har sovit hos morfar inatt och varit med honomn hela dagen. Och han ska även sova där i natt igen. Dotra blev ju sur över det så hon ska dit och sova även hon. Jag och båda tjejerna har pantat flaskor och burkar idag 515kr blev det så barnen får en hundrng var. Sen åkte vi till banken med deras pappa. Fixade ett konto till storagrabben med kort, så jag har lite koll vart pengarna går då han ska på semester. Fick reda på idag att det tydligen är helt okej att han åker med dem på semester även i år. Jag och de andra tre vi tar en tur till Järvzoo med mina föräldrar och Sommarland har jag även lovat. Vi var till en vän och fick ryggen fixad med. Men nacken värker än! Hoppas det inte är ryggmärgsvätska som läker bara! Skönt att bara sitta där och prata en massa gojja. Blev en två timmar som vi inte gjorde nånting på. En promenad til ICA när vi kom hem sen hem och grilla med barnen. Men idag va inte köttet nå gott:( Så typiskt när det va så länge sen vi grillade. Men det är ju så trist att göra mat själv. Veckan i övrigt bjuder inte på mycket. Vägning på onsdag och även psykolog besök för mig. Tyckte det var lika bra att få det gjort. Vi har kommit fram till en sak iaf och det är att vänner betyder väldigt mycket för mig. Hon har på pekat det några gånger och tagit upp det till samtal. Men det är ju så, jag tänker ofta på vad mina vänner gör och hur de mår. Sen tror jag inte det är delade tankar. Men sån är jag. Och det handlar inte om nyfikenhet eller avundsjuka. Jag önskar all mina vänner ett bra liv med jobb och familj. Jag räknar aldrig bort någon. Jag tror dessa tankar, känslor och funderingar finns för att jag inte haft någon trygg familj utan mina vänner som varit nära, har i mitt hjärta alltid funnits som en viktig del. Men det är inte alla som förstår den biten. Men så är det. Och jag tar nog mer skit än vad jag är värd. Men jag får leva med det. Det märks på mina barn att vänner är otroligt viktig även för dem. Jätte svårt att förklara när människor kommer och går i ens liv. Men för mig så består de riktiga vännerna och det märker även barnen. Ja nu blir det bara jag och lill tösen hemma tills storebror kommer hem. Så det blir till att mata och mysa med tösa. Sen så är det natti natt. I morgon så tar vi dagen som den kommer igen. Få se vad dagen har att erbjuda=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0