Tiden går

Fick besök i måndags av min bror med familj. Riktigt trevligt för en gångs skull. Barnen lekte hela tiden. Det märks att deras barn behöver få tyglarna släppt. Ena dottern brukar vara jätte kinkig, men nu gick det jätte bra och hon var mer framåt. Jag gav som förslag att hon kunde ju komma hit å leka själv. Så det blir nog så nån gång i sommar. Klockab blev bra mycket innan de for hem. Tisdagen blev det en promenad till en vän så barnen lekte i ett par timmar på förmiddagen. Sen hem käka lunch (korv m bröd) duscha barn och åkte till stan och knäppte kort till tidningarna. Sista inför sommaren så vi hann precis. Och kul att få det knäppt av dem. Var ju varmt som sjutton i bilen men vi överlevde. Fick tyvärr en mjölktörstande dotter som inte gick att lägga ner. Men det blir ju så i värmen. Jag har ju massa ersättning hemma men jag vet inte varför jag inte överväger att ge det då hon inte blir riktigt nöjd. Men det går ju över och ho svälter inte för det e bara å amma fast man sitter fast och det är ingen höjdare men det är sån kort period i livet. Få se hur länge vi står ut med amningen... Väntade främmande i två timmar på tisdag kväll. Och iom att lilldotra va gnällig så va det lite drygt, men vi tog en biltur och sen satt tanterna med henne så hon va lugn för hon kände inte mjölklukten. Fick en jätte mysig overall till hösten och ett stort paket blöjor. så tack så mycket för det! Det var så skönt att prata om allt mellan himmel och jord. Det var ju ett tag sen. Lilleman han va den enda som somna sen va de två större vaken och lilldotra hon sov gott i vagnen när de åkte. Klockan hann bli strax före tolv innan det va dax att säga hej då. En aning sliten men trevligt va det. I går va första vägningen. 3600gr hade hon gått upp till. Alltså ca 300gr sen vi åkte hem så jag är nöjd. Fick välja hur ofta vi ska komma men det blir nog 1 gång i v första månaden. Nä dax att börja dagen med en dusch annars blir den aldrig av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0