Lugn dag

I morse blev det lite stressigt då jag hade tid hos psykologen kl tio. Men pappa hade tydligen glömt bort att barnen skulle vara där. Så han hade dragit till skogs. Men för en gångs skull så ringde jag barnens pappa, halv tio och han var klar och på sjukhuset kl tio. Det är kors i taket att han kom utan att gnälla eller ens gnällde om hämtning. Så medans jag var å prata så köpte barnen godis och lekte i lekparken med sin pappa, Sen va det vägning och mätning. Hon vägde 3770 gram 55 cm lång och 36 i huvudomfång. Så vi alla va nöjd över det. Pratade lite om amning och om tankarna på att typ ge upp då tösa e kinkig, men att inte göra det för att jag vet att det bara är just den dan eller ett par dagar. Mjölken har nästan börjat fungera som det ska. Så nu känns det bra, men jag har inga tankar på att amma så jätte länge. Man blir ju en aning fast. Så det är skönt att pumpa ur å ge flaska ibland. Nätterna är värst, hon käkar ofta då och det känns på morgonen. Så jag försöker vila lite under dan. Blev en sväng till barnens favorit lekpark innan hemfärd. Åt lunch sen åkte barnen och bada med morfar. Fick mig lite lugn och ro i två timmar. Eller jag dammsög och plockade lite. En tant som jag känner kika in och fundera hur jag orka med allt. Men lider man av trisstess syndrom så är det inte så svårt att orka med=) Blev en promenad till ICA med barnen, sen hem och laga sen middag. Pratade med min bror som hade planer på att kika ut hit i morgon med barnen. Ska bli trevligt, ska nog in å köpa en pool så det blir poolbygge i morgon när jag ändå får hjälp=) Frugan va tydligen sjuk. Vette sjutton vad det va... Antingen blir det Pizza eller grillat med bror om de kommer. Så det ser jag fram emot=) En bekant kommer förbi nån dag och kikar på lill tösen. Det va jätte länge sen vi sågs så det ska bli trevligt det med=) Ser även fram emot mammagruppen som börjar i höst. Jag hoppas tiden passa mina studier! Jag vill så otroligt mycket nu. Men en sak är säker och det är att jag ska ta vara på tiden mer denna mammaledighet. Förutom studierna så ska jag bara njuta. Och har jag tur kan jag få ett jobb efter mammaledigheten. Så det kan hända att det inte blir någon högskola nästa höst. Så om det blir så blir det hösten 2012. Kvälls bestyr å slappa nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0