Vilken resa

Den som tror att det varit en lätt resa att först acceptera att jag är gravid, sen inse att jag måste ändra mina planer  för framtiden (NEJ, abort är aldrig ett alternativ om det inte är skadat!!!) och sist det jobbigaste berätta nyheten för mina nära. Och den som tror att det varit lätt att bära detta själv. Ja jag hoppas då att ni genomgått denna resa själv innan ni säger något. Jag har verkligen mått dåligt. Och den största naledningen till att jag inte berättat nå är ju för att jag inte vill ha dumma kommentarer om abort eller varför mm. Ett barn blir till genom att två människor har sex. Och ibland fungerar inte det skydd som används. De som blivit gravid trots skydd den vet vad jag pratar om. Och jag har alltid varit negativ till abort. Och det kommer jag nog stå fast vid iaf när det gäller min kropp och psyke. Ett barn vet jag att jag klarar av, men en abort det kan man aldrig svara på hur man reagerar. Nu är nästan alla kort lagda har en tillvän kvar. Antar att reaktionen blir "Gud så jobbigt ... mm" Men ja jag har nog varit med om det värsta nu. Och ett ofött barn/ny fött barn ska inte behöva drabbas av andras åsikter. Jag förstår att alla har sin åsikt. Men det är min kropp och mitt liv. Det enda jag vill är att ha kvar mina vänner vad som än händer. Men ibland är det tydligen för mycket begärt. 

Annars har dagen varit bra. Med roligt sällskap. Först in på Lager 157. Där blev det en svart lång huvtröja med dragkedja, t-shirt-top med dödskalle även den svart, örhängen, halsband, paraply, tights till dotra, två par mysbyxor och en vårjacka till stora grabben. Se in på grannbutiken. Där fanns det inrednings saker och bebis saker. Så det blev en brun body i stl 50 med texten "LILLASYSTER", en vit sovpåse st 0-3 månader och en gullig liten nalle som skallrade. Allt var det rea ordpris ca 537kr jag betalade 227kr. Fanns mycket mer gulligt med. Blir nog en tur dit snart igen. Sen va vi in på Klädjätten i stan och där blev det en rosa-randig filt med Milla på. Så jag är nöjd med dagens "fynd". Va in på Åhlens i Falun och även där fanns det mycket gulligt. Så det blir nog en sväng till storstan här och kolla lite. Hittade en super gullig body med tillhörande snuttis för 149kr tex på bodyn var "liten". Sen har dom massor av Barbapappa familjen kläder. Börjar få lite ångest att "Tänk OM det inte skulle bli en flicka nu då?!?!". Jag får ta det som det kommer. Ska ju på ultraljud i v 32 igen och då kan hon inte se fel tycker jag. Fast BM jag hade nu hon va helt säker på flicka.

Kvällsbestyr sen tv och god natt!

Sovpåse med texten God natt min skatt och body med texten LILLASYSTER och Milla filt
  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej det var inte att du pratat om mig jag skrev, tittar du på min fb så kanske du kan lista ut vad det handlar om... Sidan där typ alla ser och jag inte får berätta för vissa som sett det där först...

2010-01-27 @ 05:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0