Snart helg!

Omtumlande vecka har det varit. Igår var den mest psykist jobbigaste dagen. Men det är bara att kliva upp, damma av knäna och gå vidare. Jag måste tydligen ta all skit! Jag vill glömma och gå vidare inte älta i det "misstag" jag gjorde. Det enda jag begärde var att ha mina vänner kvar men några lyste med sin frånvaro, några kom jag närmre och nån kom tillbaka på vägen under helt andra omständigheter. Jag är otroligt tacksam att det finns dom som tänker i vänskap och inte valen man gör. För bara för att människor är min vän väljer jag inte att bort vänskapen eller drar mig undan för att denne gjort fel val. Men iaf nu är det som det är. Och jag kan inte tvinga någon att vilja vara min vän. Jag vet vilka jag har och endast en bekant har jag näst in till aktivt valt bort då denne valde att dra in mina tre helt oskyldiga barn i en vuxen värld med svår ord och beslut. Så där känner jag att jag inte har så mycket gemensamt. Barn är barn inget annat.

Sen av detta "misstag" som skedde i somras/höstas så kommer det ju faktist något fint utav det! Och ja det är med skräckblandad förtjusning. Men samtidigt som det känns omtumlande, så har en stark längtat efter detta lilla barn börjar krypa fram. Även om jag psykist är i en dålig period nu så kommer jag inte tillåta mig själv att må dåligt då bebisen kommer. Jag ska ta det första steget mot en bra framtid i morgon. Jag tror på mig själv i denna situation och på mina barn så klart, vi kommer klara detta tillsammans. Att bli en familj som får må bra och göra roliga saker tillsammans. Det är mitt mål och dit ska jag. Finns viljan så går det!

Hade lång lunch idag på skolan. Tog mig en tur till "storstan" och barnenshus. Hade ju beställt ett babyskydd, skulle hämta det nu till helgen egentligen, men det blev idag istället. Sen kunde jag ju bara inte låta bli att köpa ett påslakan till vagn/vagga, blev tre bodys för 99kr med. Sen efter skolan så skulle jag bara inhandla järntabletter men det blev en tur in på Kappahl med. Köpte Kläder till dotra lilleman och bebisen. Ordpris 750kr jag betalade 345kr. Blev en vit/grå klänning stl 62, Miffy tröja stl 62 och en mysdress rosa med smurfarna på stl 56. Så nu är det slut handlat för mig på ett tag. Men jag lever ju bara en gång. Och ja skulle det inte bli en flicka då så får jag ta det då och leta rätt på grabbarnas kläder. För dom har mer småkläder än vad dotra har. 

Visst ja, var ju till barnmorskan i morse. Inge provtagning, vägning eller hjärtljud. Men nu känner jag ju att den rör sig så nu känns det okej med den saken. Ska dit i början på mars igen. Då blir det mäta magen och lyssna hjärta. Då börjar det verkligen dra ihop sig. Sen efter det blir det ultraljud när jag är i v 32 för att kolla om moderkakan flyttat sig uppåt. Hon sa tydligen fel till mig på UL:et moderkakan ligger i bakvägg och den är lågtsittande i kanten bara. Så min Bm trodde att den skulle flytta på sig. *Hoppas*. Ska börja med järntabletter så jag hoppas jag blir piggare efter det.

En bra dag i övrigt

  


Vecka 20 (19+2 idag)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Glömde svara på ditt sms, eller trodde jag hade gjort det Men jag drömde nog bara det... Mycket idag... Klart vi hörs till helgen när jag är lite utvilad och fattar lite mer än vad jag gjort idag ;)

2010-01-29 @ 02:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0