Idag sågs vi=)

Sov lite halv dant i natt. Orkade inte stänga av datorn, tv å lampor då jag la mig för dotra skulle somna i min säng. Så data lampan har blinkat blått hela natten. Varje gång jag vaknat har jag tänkt "Jag ska" men i nästa sekund "Jag orkar inte" Så det känns nu kan jag lova. Känner mig lite seeg. Sen två barn som vägrar somna i tid. Dom ville ju också se "Familjen annorlunda" och "Spårlöst" men jag kan ju tycka att spårlöst är inget dom behöver se. Men jag tjjatar å tjatar. Så tillslut när jag e så trött på dom och säger till på skarpen att det få va nog och sov dax NU. *Ja då somna dom på stört. Men jag ska ju inte behöva bli arg för att dom ska fatta att dom e trött och måste sova för att orka! *Ghaa*

Minstingen fick gå på 6-års och fritids idag då dagis va stängt. Men det gcik bra det med. HAn började halv elva då jag skulle in på datan. Som ja, det blev lite info om hur vi gör med Info å layouten. Men det löste sig så 11,20 då bar det av och handlades bebis-föda;) Har ju tydligen en bebis i magen som älskar kebab i bröd=) Och ja då e det bara å följa magen. Upp å snacka lite skit å slaska massa mat. Har för fan hål i hakan! Men i slank allt iaf. Mätt å belåten skjutsa jag till jobb sen ut och handla och strödde lite tid. Både här å där. In t köpcentra hann jag innan med. Kolla kläder och fick ångest "Tänk om det inte ..."

Kom in t sjukhuset tre satt och läste lite. Kom ut en pappa och en tai-tjet och hennes son ca 6-7 år. Sonen höll sig för kinden och stor grina och mamman skällde, antar att han inte lyssnat under ultraljudet. Men jag trodde inte ens barn fick va med in!?! Karln sa ingenting utan bara gick. Hade god lust att berätta för barnmorskan, men självklart så va tankarna på annat håll när jag väl kom in. Men stackars pojk, idiotiska föräldrar som tar med barn in på UL!

Fick komma in nån minut innan halv. Hon undrade om det skulle komma nån mer med men så var det ju inte. Hon kikade och visade allt. Hon frågade innan om jag hade barn. Men hon var jätte grundlig och urgullig ändå när hon beskrev allt. Fick med några bilder, alla i profil, två frågade jag om hon kunde knäppa och skriva ut. Jag frågade från början att "Om jag vill, berättar hon vad det är då?" Så det skulle hon göra. Hon tala om att moderkakan ligger i framvägg och föreliggande, vet inte hur mycket föreliggande. Så nu har jag läst å läst å läst. Och inte blivit nå klokare. Kan va jätte farligt eller så flyttar den sig uppåt ju längre graviditeten går. Så jag hoppas den flyttar sig, vill inte ha snitt! Men iaf efter det tråkiga beskedet så frågade hon om jag ville se vad det va för kön. Och jag tänkte lite sen sa jag ja. Tänkte det va bättre att vänja in nu än när den är född. Även om bebisen såg jätte frisk ut. Så då började hon leta, bebisen riktigt korsade armarna mellan benen. Men tillslut så såg hon. Och hon frågade igen om jag va säker på om jag ville veta. Så då sa hon att det är en flicka=) Jag blev nästan tårögd och fick en klump i halsen. Kändes jätte skönt att min känsla har stämt så bra! Så det bar iväg till köpcentra igen och inhandlade en röd pyjamas med Stinky på, två par mumin strumpor och ett par vita strumpbyxor på Lindex sen in på H&M och köpte en Hello Kitty filt, rosa söt liten klänning och en mössa. Ja jag vet att jag ser allt i puttinuttit rosa nu. Men det är ju så förbannat tråkigt att handla pojkkläder och det finns så mycket gulligt till tjejer, dock så blir det dyrare!

Messade beskedet till barnens pappa, inte könet då, för då får alla reda på det nästa gång han är kocko. Så nu har han nått att se fram emot, det extra UL i v 32. Men är han kocko då så blir han inte med. Messa även t den som nyss fått veta om grav och hon blev lite avis att det va en flicka sa hon, fast hon har fyra flickor och "sista" blev en pojk i oktober. Men det är roligare att handla tjejkläder för utbudet är större. Väntar med spänning på halva reapriset rean.

Nu är det natti natt!


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0