Härliga lördag

Har segat lite mellan varven idag. Skulle vilja åkt till IKEA och köpa två underskåp till tvättstugan, men lilleman vill väl inte åka förstår jag väl:( Han leker ju äntligen med kompisar. Håller som sagt på med tvättstugan. Städade den så gott det gick igår. Är nog inte städad sen 70-talet! Och massa färg lossnar från väggar och tak. Men måla kan jag inte göra föräns grunden är grävd ute, då källarens väggar bara består av fukt! Men det är "städat" iaf. Var till IKEA och köpte två bänkskivor, vita med trä-ådring och en rund ho. Så lite snyggare blir det. Sen blir det två underskåp ett under hon och ett under mitt tvätthål i taket.

Åkte som sagt med min bror till IKEA igår. Och efter hela turen och lite mat så tog jag mod till mig och berättade att barnen skulle få ett syskon! *Puh* Känns faktiskt skönt! Nu är det bara pappa kvar. Iof resten av mina vänner med, men funderar på att skicka ett sms efter ultraljudet (om allt ser bra ut vill säga).

Jag har då visat under lång tid att jag klarar mig själv. Ja förutom veden då. Men körde in en halv kärra idag. Och det gick bra, men det gäller 1-2 ggr i veckan som min pappa kommer och hjälper mig med det. Sen lyfte han ner torktumlaren åt mig och räta till höjden och rensa avloppet. Men jag hade försökt med detta själv först men fattade inte vad som var stop! Låna iof även pengar till räkningar nu i veckan. Men dom ska han få tillbaka så klart, bara CSN och underhållet kommer igång. Underhållet lär ju dröja, då barnens pappa vägrar skriva på. Han e i nån jävla psykos igen och då jävlas han med allt! Men OM allt ser okej ut så kommer jag på två utbetalningar från CSN och tre månaders underhåll i januari, det är ca 30000 kr och det har ju sina fördelar att få klumpsummor=) Lättare att spara ihop till resan bla och kan betala av IKEA och resurs bank och H&M. 

Beställde mamma bh, två amningströjor, kofta och två mysbyxor som kom igår från H&M. Är nöjd med alla kläder. Tröjorna var lite stor nu men dom krymper ju i tvätten. Alla kläder kan användas nu under graviditeten och amningen sedan. Byxorna kan jag även ha sen bara ändå. Ska även få två huvtröjor nästa vecka. 

Tycker i övrigt inte att det händer så mycket med eller i magen. Lite fjärils rörelser då jag sitter ihop krypen med uppdragna knän. Har ju känt kroppen, men absolut inga starka sparkar eller dyligt. Ömmar lite runt och på magen ibland. Men det har jag haft med de andra med. Och min "skönhet" lär ju dröja innan jag får tillbaka:( Munsår, kliande kropp och finnar, håret går knappt att borsta heller! Men det blir väl bättre sedan.

Funderar faktiskt på att fråga om könet...fast bara om jag åker själv! Eller så säger jag åt henne att ta en bra bil på könet som jag sedan får gissa ifrån. Men vi får se...

Lite inköpslista i bild

Overall  - 80% Bomull,20% PolyesterBaby - 100% BomullVelourbyxa - 80% Bomull,20% PolyesterHjälmmössa - 100% Bomull

    FAKTUM Bänkskåp för diskbänk(två sådana skåp till tvättstugan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0