Äntligen fredag!

En lång vecka har det varit. Började måndagen med skola och ultraljud. En fantastisk dag då jag fick se det lilla hjärtat som ligger inne i min mage. Och en liten flicka är det. Har varit ute och handlat lite kläder med. Det har blivit en liten rosa tunn stickad klänning, lika mössa, Kitty filt från H&M, hjälm mössa, rosa body, röd body, vit body, tre par strumpor, mumin klänning, strumpbyxor, röda mumin byxor, rosa plysh byxa, röd Stinky pyjamas och fyra st tvättlappar med Kitty från Lindex, en randig tröja med Miffy på från Kappahl. Hade köpt en body och strumpor med Kitty på innan jag viste vad det va=) Även köpt en rosa fleecfilt med Heffa Klumpen på Ö&B 29kr, rosa nalle, liten "lapp" snutte med bamse och en badhjälp från leksaksaffären 50% va det. Så jag är nöjd med mina inköp. Har gått igenom barnens urväxta kläder och fanns mycket där med. Så jag har så jag klarar mig. Hoppas skruttan blir lite mindre än de tre andra "klumparna" jag fött;) För då kan hon ju hinna ha allt. Fast det kan ju som sagt bli en riktig bajs-bebis och då behövs det massor av kläder!

Har funderat lite på det här med att få "Välkommen till världen" presenter. Jag tycker det är jätte roligt att ge då. Men hade ju varit bra att veta VAD dom önskar. Så slipper det bli besvikelser eller två av samma eller inte alls deras smak. Jag som sagt är ju en Lindex och H&M fan. Gillar inte Kappahl och Cubus direkt. I nödfall har det blivit Kappahl men annars undviker jag den affären att handla ur. Så nix inga presenter där ifrån till gumman ja om det inte skulle va Smurfarna (dom e lite söt och inte deras eget märke) eller MIFFY! Har massor av filtar så det känns inte okej att få heller. Hmm nå rosa eller rött gulligt påslakan skulle uppskattas. Då jag endast har blåa, dotra har inte haft nå eget heller. Kommer säkert köpa ett själv både till vagn och vagga. Då jag inte orkar vänta och se vad som kommer. Men sånt går åt till en "bajs-bebis" det med. Och nått som kommer användas några år. Sen det här med nallar och gosdjur är ju en lite personlig grej tycker jag. Då uppskattas det mjuka goa gosdjur gärna Nalle puh figurer eller en mysigt mjuk från Teddy kompaniet. Så det är lixom inge Ica eller konsum gos som jag kikat på. Men det är ju så efter tre barn vet man ju verkligen vad man gillar och vad som uppskattas och leks och gosas med. Så det är ju inga krav egentligen. Och bara för att det är av ett speciellt märke behöver det inte va dyrt. Jag köper gärna begagnat till rätt pris med.

Kvar att inhandla är en spjälsäng, tror det blir vit, med nedfällbar sida, ett babyskydd, Brio Primo svart och brun ev röd, babyvakt och skötbord från Ikea antar jag. Så det dyraste kvar. Men det jag kommer lägga ner mest pengar på är så klart babyskyddet.

Nu blir det skola sen mat och slappa med barnen efter det. Ska nog berätta nyheten om bebisen ikväll. Och ska försöka lämna brevet till pappa om nyheten med. Feg ja, men jag orkar inte höra en massa dumma kommentarer.

Tack och hej!
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0