Ångest

Har varit en heldag ute och fönstershoppat idag och det funkade bra det med=) Allt från babykläder, babyskydd och bil blev det. Men billig dag iaf! Notan kommer sen då allt ska inhandlas. Är säker på vad jag ska ha för babyskydd iaf det blir ett Brio primo i brunt och svart, lika stolarna som barnen redan har. Sen spjälsängen blir nog den vita med nedfällbar sida. Den är enkel och lagom krånglig att få ihop. Fast blev lite sugen på en oval spjälsäng som fanns på Ikea för 5-10 år sedan. Hittade en på blocket men det blir ju lite svår att möblera i ett hörn. Har faktiskt bara köpt en grej och det en rosa Hello Kitty body som jag förstod skulle bli slut fort. Den ligger som en present i min gaderob utifall. Annars får väl dotra den till dockan.

Kom att tänka på en sak nu i kväll, varför har jag senaste dagarna snurrat in mig på könet på bebisen? När det viktigaste är att den är frisk! Så klart är det ju välkommen än vad det blir huvudsaken den är frisk och allt fungerar som det ska. Så då började jag få ångest över om den är frisk ju i stället :-/ Aldrig får det kännas bra! Nu har jag inte känt efter nå eller pratat väldigt mycket om bebis sen jag fick reda på det. För med de andra graviditeterna så har jag haft fler tankar och funderingar nu är det bara en "DEN". Men denna vecka har allt kommit över mig att jag snart får se "DEN" och se om den är frisk eller om jag måste göra abort nu när jag börjat vant mig ... Eller vad det nu är för kön, OM jag frågar det. Går upp och ner hela dagarna. Och av mig själv får jag inget vettigt svar heller :-S

Barnens pappa ringde vid sju. Han hade inte varit till soc och det trodde jag väl inte heller. Men han sa att han varit till beroendecenter. Men jag litar inte på hans information. JAg berättade ännu en gång att han inte får följa med på första ultraljudet pga det beteende han haft undertre veckor. Men jag sa att jag kan försöka boka in en tid OM han visar total renhet och nykterhet och åker iväg på behandling. Sen lovade han att fylla i papperet om pass. Funderar om jag ska passa på i morgonbitti när jag ändå ska in. För då kanske han skriver på om namn med! *Hoppas* Ja, fast det beror ju på vilket skick han valde att hamna i, efter vårat samtal!

Återstår gör även att berätta för pappa! Det grämer mig så inåt helvete! Funderar på om jag ska berätta för barnen först och dom får "äran" att "råka" säga det till pappa;) Men vi får se. Jag slänger väl ur mig det i ren ilska nån dag. Som vanligt när det gäller vår familj!

Å äntligen kommer mina pengar från CSN! Så efter UL på måndag blir det antingen tröst-shoppa eller lycko-shoppa. Jag hoppas så klart på det sistnämnda. Men som sagt allt behöver inte stå rätt till!

Nu blir det soffa och tv:n, försöka sova iaf.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0