Åh vilken j*vla dag

I morse var det dax för skola för barnen igen. Men det gick faktiskt bra att få upp dem. De två stora somnade runt tolv! Fast iof så var det ju mitt fel, då telefonen ringde och jag lära prata. Men ja tillslut somnade även dom.

Det hände ju en hel del. Tog upp med barnens_pappas_övervakare hur det ser ut nu och i vilket skick pappan är i nu. Bara på två veckor har det verkligen blivit illa. Tydligen så har nån slagit sönder hans lägenhet!?! Jag tror den "nån" är honom själv. Hans ekonomiförvaltare ringde även hon och hörde om det stämde, då han ringt henne med och krävt pengar för möbler typ idag när detta hände igår! Han sover ju inte ens hemma. Hans förvaltare känner sig grundlurad av honom och inser att han fått lite väl mycket pengar som han inte sedan har handlat det han borde för. Men det har ju jag kunnat tala om innan han fick pengar, att det bara skulle gå åt helvete. Men ibland kan man ju vara efterklok! Så idag har det varit ett virr-varr av telefonsamtal soc, psyk, familjerätten, förvaltare, övervakare ja you name it! Och förstår Mr him self! Hotade med att skicka polisen på mig för förtal och hotade göra nått med mig eller och förvaltaren. Hmm men han ides inte ens komma till sin lägenhet idag för att möt upp henne så hon kune titta på det som va trasigt! Övervakaren har kontaktat soc och han var orolig att det skulle slå tillbaka illa på honom. Men herre Gud! Trodde att människor som jobbade inom detta område med psykisktsjuka, missbrukare, kriminella, var van att göra anmälan mot sina klienter om dom inte skötte sig. Men tydligen inte. Detta samhälle är fantastiskt!

Sen så har jag kontaktat tingsrätten och ska skicka in en stämmning om vårdnaden för barnen. Familjerätten trodde jag hade stor chans att vinna utan en advokat som ombud. Ja som om jag aldrig kunnat knåpa ihop en ansökan tidigare...Är ju typ mitt andra namn att ha med tjäntemän och statsanställda att göra. =) Men iaf så lär jag ju aldrig få pappan själv till familjerätten och skriva på om vårdnaden. Så nästa vecka blir det till att skicka in en sådan.

Sen ringde jag upp barnens farmor angående hur det gått med pappans lillebror. Ja då hade ju pappan varit dit och suttit och ojjat sig över att jag tänker ta barnen ifrån honom och byta namn. Ja jag tänker lägga till mitt "fula" efternamn före deras nuvarande efternamn. Så det kommer att se ut:
Namn Mellannamn Mitt efternamn-Pappans efternamn För då klingar mitt efternamn först och dom kommer inte förknippas lika lätt med deras pappa och farbror som båda är missbrukare. Hade tänkt kombinera det på detta vis först:
Namn Mellannamn Pappans efternamn (som mellan namn) Mitt efternamn Men eftersom barnen trivs med sitt efternamn så kan jag inte "radera" det från post och dyligt. Och på det första alternativet så kommer våra efternamn bilda ett långt efternamn. Tror man får ha så, hans bästa kompis har bindestreck i sitt efternamn bildat av båda föräldrarna. Jag berättade först för farmor vad gemensamvårdnad innebär. Och alla i den familjen är så j*vla korkad så dom tror det handlar om att han inte är deras pappa och att dom då inte är deras farmor och farfar. Blir fan inte klok på dom. Sen med efternamns bytet så förklarade jag att jag vägrar låta barnen förknippas med pappa och farbrors dåliga rykte hela livet och på detta vis minimera det. Hon får tycka vad hon vill, för hon heter inte ens samma som dom!

Nog om det. Idag är jag i v 18 alltså v 17+0. Känns overkligt. Ska på ultraljud den 18/1 få se hur det går. Antar att jag får åka själv. Inte för att det gör mig något. Fast det värsta är att pappan vet om tiden, så jag funderar på om jag ska byta tid...Kan ju inte garantera att han är normal till dess. Har tre alternativ 1. Åka själv 2. Fråga DIG 3 Fråga en som inte vet om det och överaska på plats. Ja vi får se. Jag kan ju som sagt åka själv och det känns faktiskt inte konstigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0