Vilken dag!

Upp tidigt för att hinna in till djurkliniken till åta så lille Missen kunde få pungen klippt=) Sen bar det av till skolan. Å så typiskt ingen engelska idag! När jag ändå skulle tillbringa heeela dan i stan så kunde det väl ha varit mattehandledning åtmonstone, men näää då. Så det blev till att sitta av en timme på skolan sen träffa barnens pappa en timme. Gav inte så mycket då han mest är på språng hela tiden och jag inte är så sugen på att han "kollar in" mig. Känner mig att känna mig konstig då. Ja det syns att jag är gravid, fast jag vill intala mig att det inte syns alls. Mötte en bekants äldsta dotter på stan idag, hon sa lite ironiskt "Du ser smidig ut" =) Ja jo vist känner mig jätte smidig med=) Men hon va inte avundsjuk:P

Blev några inpulsköp idag medan jag fördrev lite tid. Eller iof va det saker jag skulle ha köpt. Bla en hårtork från dollar för en hundring, min har brunnit, sen plastad frotté på jysk, en Bamse body, Bamse pyjamas och två par Bamse strupor från Lindex. Hade ju rabatt på det så jag betalade inte fullt pris=)

Sen så blev det tid över igen! *suck* Ibland eller typ jämt så är våran stad ur trist iaf när det gäller att fördriva tid. Som tur va så var min gravida vän vaken så hon bjöd på en kopp kaffe och några glada och nått elakt skratt;) Tack för kaffet, min mage har äntligen vaknat efter typ en veckas stille stånd!

Hade ju möte med familjerätten kvart över ett. Och det mötet varade fram till halv tre! Men hon står absolut på min sida och tycker att barnens pappa ska skriva på för ensamvårdnad till mig. Inte för att jag tror att han kommer hålla sig psykiskt stabil. För vem kan styra sitt psykiska mående? Känns elakt att sätta gränsen vid psykiskt konstig, men det är ju då han börjar slira och göra/säga en massa tok. Så hon har iaf ärendet öppet och när jag ringer så är det bara att komma dit så får vi skriva på. Och det har jag sagt till pappan med.

Det komiska i det hela va att när jag sedan ringde och skulle informera honom om bla soc-samtalet jag hade om honom före lunch och om familjerätten. Då sitter fan-skapet och dricker öl!!! Jag blev inte glad kan jag lova. Och uttryckte min irritation och förklarade att det är tisdag kl halv tre och att han sitter och dricker. Ja men bara en öl, försvarade han sig. Det skiter jag i, sa jag. För han ska kunna ha det juridiska ansvaret över våra barn. Och det 24/7!!! Och visst det är tillåtet att dricka. Men vilken normalt funtat person sätter sig och dricker mitt på dagen, en vardag, dess utom under ett pågående vårdnads ärende som just handlar om alkohol, droger och psykisa problem?!?!!! Men det straffar bara honom. Jag ska utrycka min ilska ännu mer ikväll (om han ringer) och förklara att jag inte kan juridiskt sammarbeta med en människa som inte ser till barnens mående och sitt tillfrisknande. Utan endast tänker lika kort som näsan räcker! Det blir kul å se om han går på mötet om vård och om han ens tänker åka iväg...

Min tanke är att barnens pappa ska kunna ha en normal relation till alla våra barn, förutsatt att han lägger in sig på behandling och tar emot den hjälp som finns där. Sen att barnen i framtiden ska kunna sova hos sin pappa varannan helg. Jag sitter inte och hånar honom bakom hans rygg. Men jag vet att han kan bättre. Men det blir stora problem och tar lång tid om han aldrig tar tag i sig själv utan skjuter allt på framtiden. Sen är det ju bra om han kan vara med på förlossningen, kanske dock inte just då det ska tryckas på. Men det skulle ju va bra om han finns där för hans egen skull och barnets skull. Men klarar han av att hålla sig "frisk"? Så jag har stora funderingar på att ansöka om igångsättning...

Hämta katt och ut till byn på nästa möte. Kom en halvtimme för sent men dom väntade på mig. Prat om dotra och vad som finns att göra, Nu specialpedagog ska snart börja. Hoppas hon är påläst! Så nu sitter jag här med en bubblig mage efter en seg förmiddag och dessto stressigare eftermiddag, mätt och vill gå och slänga mig i soffan. Först tvätta lite barn.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0