Tisdag...

En helt vanlig seeeg tisdag har det varit idag, eller är fortfarande. Åkte till skolan till halv nio, trodde jag började då, så självklart hade jag stressat in. Men nä då jag börja kl tio. Satt och va skit trött och täppt i denna jävla näsa! Jag vägrar gå om kring i 17 veckor till med täppt näsa! Ska försöka få tag i min BM i morgon så kanske det finns nå kortison istället för vanlig nässpray, får ju inte använda det egentligen. Testade koksaltsprayen den starka, men den är ju värdelös mot en täppt näsa och svullna slemhinnor. *GRRR*

Va hemma till tolv sen har jag bara segat och inte gjort någonting. Har massor som skulle behöva göras men hade ingen lust. Så bara för att dagen bestod av ren slöhet så har dagen kännts så seg. Lite aktion i tillvaron och en massa måsten då springer dagarna iväg. I morgon e det fullspäckat iaf.

Går in i v 23 idag. Och lillan i magen sprallar som bara den. Skönt att det känns. Lite svårt har jag att dölja magen nu för tiden med. Är ju inte riktigt tillfreds med den. Fast hemma så gör det mig inget. Ligger gärna med en hand på magen och känner sparkar och rörelser.

Bara 17 veckor kvar nu. Kom på en tanke om igångsättning idag för att slippa gå och oroa mig för att när det kommer att starta. Funderar på att prata med aurora barnmorska för att få lite råd. Inte för att jag är orolig egentligen och det spelar inte någon roll vilken dag bebisen kommer. Ja bara jag får passera 9:e juni och inte längre än till 21:a juni så funkar vilken dag som helst. Men jag har ju hört om att barnmorskan kan dra med fingret och lossa kanten i tappen så att det ska påverka en igångsättning. Kommer inte ihåg vad det heter nu, fast jag nyss läst om det. Min barnmorska som jag hade med första grabben, gjorde det på mig och hjälpte även slemproppen på traven. Så dagen efter fick jag värkar så vi åkte in. Sen så att sedan ta hål på fosterhinnan brukar fungera om man redan är "uppmjukad". För jag vill inte bli igångsatt med hjälp av värkstimulerande, fy fan säger jag bara! Finns iof nå naturligt hormon som man kan få så det kanske skulle gå. Det här med igångsättning har ju att göra med lite att jag kan planera och slippa köra barn till morfar mitt i natten och sedan ta mig in till förlossningen på bästa sätt. Visst att det går men tänk vad enkelt att åka in kl åtta på morgonen få hinnorna tagna och bara vänta där inne. Istället för att inte veta när jag måste åka in. Men, men får bli en tanke som får ligga och gro iaf. Min psykolog tyckte det låter förnuftigt av mig att tänka på förlossningen redan nu. Så jag kanske kan minska denna graviditet med två veckor=) För ju tidigare i juni den kommer så slipper jag gå i den värsta värmen med mage och sen det där jävla avslaget som man inte ens slipper vid ett snitt. *Urk*

Lite att fixa och tänka på:

Måste ringa om nytt UL för att kolla moderkakan
Kastera och flytta katt 23:e februari
Evk 23:e mars
Ska till barnmorskan 2:a mars
Mödrapsykologen 4:e mars
Operation 8:e mars

Sen har jag inget mer inplanerat förutom en massa läxor då förstås




 

  Inte konstigt att det bökar omkring så mycket där inne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0