Svettiga fötter :P

Ja det kanske inte är alla som blir svettig om fötterna när de blir är. Men tydligen så blir jag det. Då är jag så arg så jag kokar! Och det finns bara en som kan få mig så arg. Hur f*n kan man ta upp två år gamla saker som inte finns och inte har funnits i den utsträckningen som människan tror!?!?! Skulle inte hinna med i den takten människan tror. Men ja skit samma, fick lite städat här iaf pga all aggretion. Så lite nyttigt är det att koka över ibland. Och just i detta ämne kunde människan dra åt helvete med! Hoppas bara de orden gick fram. Jag vill inte höra ett ljud om det igen.

Och det jag tänker leva och sträva emot är en lugn, harmonisk tillvaro med mig och "alla" barn. Och så länge jag själv inte är 100% på topp och ALLT fungerar i mitt liv, så kommer ingen annan komma in i mitt liv heller. Fast jag kan aldrig lova det till hundra, för det kan ju komma någon som får mig och barnen att må bra. Men jag letar inte efter någon!

Var på matte handledning idag och ja, huvudvärken dök upp som ett brev på posten. Jag verkligen avskyr matte. Men den ene läraren han är ju faktiskt bra och ingen viktigpettet som verkar bäst. Utan en gubbe som egentligen gått i pension men som jobbar extra som matte lärare. Han är nog den enda som kan få mig att jobba på. De andra två nja jag vet inte jag...Men ska ta mig dit ev på fredag med. Men känns inge kul då jag annars är "hel-ledig" på fredag. Så vi får se. Har en ny bok nu iaf så ska försöka jobba på lite hemma.

Slå på trissor så ringde BÅDA mina bröder idag! Först behövde min "ensamme" bror ha hjälp med datorn och e-post programmet. Och vi pratade lite Norge och resa mm. Sen efter två timmar (under skoltid båda två), så ringde min andra "infekterade" bror. Ja jag kallar honom infekterad, då det fortfarande inte känns helt hundra. Jag svarade lite spänt så klart. Han undrade om jag hade nå skidor till hans äldsta dotter. Ööö nää då han har en dotter som är lika stor som min så är ju chansen ganska liten att jag skulle ha några som hans dotter kunde ha. Egentligen skulle jag ha sagt att han skulle gå till pappa och fråga om han kunde köpa ett par, då det faktiskt va pappa som köpte de riktiga skidor med pjäxor till äldsta grabben när han va 6 år. Men jag höll munnen. Jag vet ju inte vad hans barn fått av våra föräldrar så därför så tycker jag inte att han behövde den informationen. För då pappa köpte de till grabben så ringde han faktiskt själv och frågade om grabben va intresserad och att han isf kunde köpa. Och det tackar man inte nej till, 1300kr för riktiga grejer. Frågade om dom skulle åka utomlands, men dom hade inte tittat om resa. Jag tittar typ varje dag efter sista-minuten. Men det beror ju på moderkakan å skit. Sen fick äldsta grabben en tid till Logos-test just då vi skulle va borta. Så ja vi får se. Som sagt dotra nöjer sig med Leksand sommarland hon =)

Äntligen har jag nog snokat igenom varenda affär efter "fynd", så nu har jag inte handlat nå bebiskläder/saker sen i fredags=) Och det känns bra att inte ha gjort av med nå pengar. Ja förutom på mat då. Men förhoppningsvis så kommer jag ha pengar kvar på mina konton till barnbidraget. Skulle ju typ kunna haft 3000kr till. Men babyskydd behöver jag sen, kläder till mig och barnen behövs det med. Har ju köpt kläder till mig som jag kan ha sen med så det känns som jag inte gjort dumma köp. De "onödiga" köpen kommer ju till lillans post. Men har handlat de mesta kläder på rea.  Har endast köpt två filtar, två klänningar och nån "leksak"/mjukisdjur till ordinariepris. Så plus minus noll så har det kostat mig 500-700kr "onödiga" pengar nu. Men är det en flicka så är det ju värt det. (Håller tummarna att BM så rätt som hon va så säker på!) Blir ju inte så dyrt när lillan föds. Behöver en spjälsäng och ev ett skötbord. Men har lång tid på mig.

Nu blir det lite tv och förhoppningsvis somna i tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0