"Pust å stön"

Upp i ottan i morse, eller i helg-ottan för mig kan man ju säga, klockan kvart över åtta klev jag upp. Brukar ju passa på att dra mig på helgen men idag skulle vi iväg. Så tio var jag i stan och lämnade barnen hos sin pappa, dom skulle åka pulka medan jag va på loppis. Sen åkte jag och en kompis till loppisen, trodde det va klädloppis men det va mest "skrot-loppis". Men det blev iaf två pyjamaser och en tröja i stl 62-68 och en röd fin regnjacka till dotra. Skulle ha haft byxor till stoa grabben och en overall till lilleman, men det fanns inget sånt. Träffade en gammal vän. Var hur längesen som helst som vi pratade.

Barnen va med pappa sin i två timmar sen åkte vi och käka på Sibylla. Sista kupongerna rök där. Nu är jag bara hemma och slappar. Eller försöker slappa. Har en liten gosse här som bara tjatar och gnäller! Så drygt, han började kl sju i morse. Sen så har han gnällt om något sen vi kom hem vid ett. Först efter tuggummi, sen fika, fast jag nästan nyss frågat om han ville ha, sen när han fick fika så börja han gnälla om att leka med nån, fast grannen va hit nys då sa han inget. Men det är äl barn i ett nötskal.

Skulle behöva fix alite läxa som jag har till veckan. Bla om vett och etikett. Jag valde "Netikett" hur man beter sig då man får ett meddelande och hur man svarar och om man måste svara. Va alltid trevlig är det största budskapet iaf. För på samma sätt som du skulle behandla någon öga mot öga precis så ska man bete sig via nätet. För tänk dig tanken att du står och prata med någon och denne inte svara...Det skulle ju va väldigt märkligt.

Nu blir det vila lite mer sen kvällsmat, eldning och bada barn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0