Halvtid

Du är på dag 140 av 280. (50%).

 
Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 6 fulla dagar (v19+6).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 21 jun 2010
Du har 140 dagar kvar till beräknad förlossning

Helt otroligt egentligen! Har typ nyss fattat att det verkligen kommer att komma en ny familjemedlem å *poff* så har det gått halva tiden. Men om jag får räkna om lite å minska ner lite, om jag utgår ifrån lillemans förlossnings-start, så kommer bebin kika ut ca den 10-11 juni. Jag kan ju få lov att knipa igen på skolavslutningen iaf, tror den är den 9:e juni. Fast det var ju nån som gissade starkt på 10:e juni;) Men jag vi får se. Kanske går över en vecka istället:P För sommarlovet skulle ju inte kunna börja bättre för barnen=)

I helgen har jag bara varit hemma, eller i lördags körde jag tjejerna på dans, sen in på leksaksaffären och köpte en studsmatta, halva reapriset så 250 kr för en skapligt stor det är jag nöjd med. Sen så har jag städat och tvättat. Igår röjde jag det mesta ut ur tv-rummet ligger lite ren tvätt på matsalsbordet bara. Barnen tyckte det blev tomt. Men det jag tog bort va deras skrot och en massa papper på hyllan under bordet. Men nu får det bli slut på leksaker och skräp där inne! (Undra hur många gånger man sagt det).

Det har iaf rört sig väldigt mycket i magen, det både syns och känns tydligt från alla håll å kanter. Försöker kolla dygnsrytmen på lillan, men jag hinner ju glömma bort det till nästa gång. Men skulle va kul å se om den håller i sig sen. Jag tror att det är lugnt på natten iaf. Så det är ju en fördel=) Rörigt efter kl sex ett tag, sen är det lugnt igen. Men just där tappar jag kollen på när och hur mycket.

Idag blir det skola igen. Känner att jag ligger efter! Men måste ta tag i matten och engelskan! Data hela dagen idag annars. Hade tänkt åka in på matte handledning. Men det lockade inte direkt. Så få se hur jag gör efter jag duschat...


 


Ungefär så här ser hon ut. Det är en riktig liten människa<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Då ligger du 40 dagar efter, idag är det precis 100 kvar för mig... Känns som det börjar gå fort nu ;)

2010-02-01 @ 12:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0