Änligen helg igen

Veckan har gått fort men ändå känts seg. Men nu är det äntligen helg, eller som någon sa en tranportsträcka till nästa arbets/skolvecka. Ska till tandläkaren med grabbarna i morgon. Idag blir det bara lugnt, lite pizza och dricka ikväll och melodifestival- mys har jag lovat till i morgon. Ha ha DU skulle ha sett din spanska lärare ta ton idag=) Iaf bestod dagens tema på skolan av slager. Så det bjöds på godis, chips och dricka, musik och karaoke med. Det va några "tokar" som sjöng. Så jag har inte gjort så mycket i skolan idag. Missade matten med en timme sen så satt jag nere i matsalen fram till ett. Hade då religion. En aning panik i kroppen då jag är så täppt i näsan så jag inte kunde andas. Hade ju självklart glömt nässprayen hemma:( Men nu är det löst=)

Satt innan lunch och skrev min blogg- läxa. Hann skriva ett stycke sen blev det för mycket känslor så då lära jag kika lite på internet innan jag kunde fortsätta. Jag hoppas att jag får bra betyg på bloggen iaf. För den är väldigt utlämnande, men jag vet ju att det bara är min lärare som ska läsa det så det känns bra. Annars skulle jag inte kunde skriva den på det vis jag gjorde. Kanske lägger ut den här sen.

På tal om känslig. Dotra har ju en mp3 och en massa blandad musik. Hon satt i soffan bredvid mig och lyssnade förra helgen. Jag tittade upp då sitter hon alldelens glansig på ögonen. Så jag frågar henne vad det är. Då säger hon att det är en så jätte sorglig låt som hon lyssnade på. Hon ville inte lyssna mer för då skulle hon börja gråta, lill- gumman. Jag lyssnade vad det va för låt: Bryan Adams Every thing I do, fast en tjej som sjöng. Tänk att hon kan lägga känslor i musik. Helt otroligt.

Annars rullar väl livet på. Ja rulla kan man ju säga nu för tiden=) Fattar inte att jag ska bli större! Har kommit in i en overklighets- fas igen. Från att ha inte ha kunna låtit bli att köpa nå litet gulligt plagg till att känna mig övermättad och smått orolig. Bytte ut plastad frotté som inte fungerade, till ett påslakan i rosa till spjälsäng. Men det är det enda jag köpt nu på "länge". Nu känns det som jag vill komma för bi denna tid med snö och att det får lov att bli vår så det snart kommer en bebis. För nu känns det så overkligt.

Ska nu försöka slappa lite, lill- grabben spelar musik för mig. Inte allt för vackert och lugnt låter det. :/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0