21+0

Ännu en vecka har gått och nu är jag inne i v 22. Massa rörelser är det iaf och magen tränar inför en förlossning. Jag har faktiskt börjat knåpa på ett brev till förlossning. Vet inte riktigt vad jag vill få med. Så det lär ju ta ett tag innan jag är klar. Det ska ju vara lätt att läsa, men med ganska mycket info om de förra förlossningarna. Sen vad jag är positiv till för bedövning och vem jag vill ha med i rummet. Har hittils skrivit att jag INTE vill ha pappan med under krystvärkarna. För det känns lite för intimt och jag vill inte höra en massa skit om hur jag gjorde, såg ut eller dyligt just då. För han är ju duktig på att slänga ur sig sådant för att såra. Iof har han aldrig sagt nå negativt om de tidigare förlossningarna. Men han kankske inte minns dem;)

Har iaf börjat tänka på en reservplan om vem som jag kan tänkas ha med mig under förlossningen. Som det känns nu så skulle väl tre av mina vänner vara mest lämpad. Fast jag tror ändå inte att jag vill ha med någon just då bebisen ska ut. Känslig sits det där. För inte vill jag ha publik när jag går på toa inte. Men sen har jag en som jag känner fast ändå inte, som jag har funderat på om jag ska fråga. Men det känns lite pinsamt faktikst. Fast hon jobbar ju inom vården och har säkert varit med under nån förlossning. Ska iaf ta upp det med barnmorskan och jag vet ju att denne personen skulle ställa upp. Men som sagt det är ju precis när semestrarna börjar och skulle denne va med så kanske hon jobbar eller har åkt iväg på semester. Men fråga kan jag alltid göra. Visst att det är långt kvar, men jag vill ju gärna slippa tänka på det då jag fått värkar redan.

Annars tar jag dagen som den kommer. Börjar kännas lite segt det med. Igår satt jag i skolan och gjorde typ ingenting. Idag har jag bara engelska mellan tio och halt tolv. I morgon ska jag ha matte handledning om bråk. *Uäck* Sen har jag religion och pedagogiskt ledarskap med grupparbete. Fullspäckat i morgon lugnt idag alltså.

Kollade på spålöst igår. Och hon som var med, hennes adoptivmamma var den första som fick veta att jag väntade min stora grabb! Lite kul att få visa honom vem det va.

Nä nu blir det en dusch sen iväg till skolan. Gillar inte engelska, fast det går bättre. Måste engagera mig lite mer bara.




Helt fantastiskt vad som växer där inne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0