Våren

Att jag är vaken än är ju helt otroligt. Eller iaf att jag sitter kvar nere i tv rummet. Men iaf jag har läst en MASSA om polishögskolan, rekrytering, träning inför mm mm Sen tips att göra under tiden rekryteringsprocessen håller på och innan. Så nu har jag...kanske lite över ilat...men iaf så har jag sökt några fristående kurser på högskolan både är och en kurs i Kriminologi på en annan högskola. Så få se om dety blir lite distans studier för mig till våren då. Tvivlar at jag kommer in. Fast det fanns platser kvar på kurserna för de gick att söka. Så den som lever får se. Kommer nog få krupp av att inte göra nå viktigt till våren. JA det är ju så klart jätte viktigt att vara hemma och ta hant om lilltösen. Men jag måste ha nå mer att sysselsätta mig med. 

Så jag har iaf sökt dessa kurser

Kriminologi I
Viktimologi
Missbruk och kriminalitet
Organiseradbrottslighet 
Det kriminellas beteendets psykologi

1 av dessa kurser läses på skola resten är distans med mellan 0-8 träffar. Så det ska nog gå att fixa barnvakt. Har ju farmor ifall det kniper. För byta blöja och mata bebis har hon ju gjort i en massa år. Och nån timme klarar hon av.

Dessa kurser kan stärka min intagning till polishögskolan. Så min vår 2011 kommer förhoppningsvis bestå av lite vettigt skolarbete och TRÄNA.

Det som är kvar av december så ska jag få till en j*vla filmrecension om Romeo och Julia (1968) En riktigt aptråkig film. Och gillar inte Shakespears dilekt/språk och musiken i filmen var tråkig och väsnig. Idag har jag knåpat ihop bokrecenssionen om GO ask Alice. Sen mitt gramatik prov i engelska A har jag bara kvar sen för att få ett G. Om tanten nu håller det hon lovat. Sen kan jag ta ut mitt slutbetyg. Fast jag funderar på att lägga till Historia A innan jag tar ut det. För det är också plus att ha den till rekryteringen. Men ja vi får se.

Nu ska övertrötta JAG gå och lägga mig. Men nu ser jag verkligen fram emot massa promenader, försöka hemma träna och till våren så klart.

natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0