Utbildning

Slapp kliva ut genom dörren i morse då pappa var snäll och körde dotra till skolan *Tack* Jag va inte sugen på att ens vakna men skönt ändå när man får kliva upp i tid. Har sen inte gjort så många knop. Borde ha gjort mer, men lagt in en maskin tvätt och elda har jag orkat med. Allt går ju runt som ett ekorrhjul hela tiden. Allt ska ju göras HELA tiden. Men innan jag hämtade dotra så körde jag Lilleman till morfar. Han har så tråkigt på dagarna när han inte får gå på dagis. Blev en sväng till affären sen hem igen och gjorde inte så mycket.

Mina öron blöder av att höra min röst hela tiden. Efter det LÅÅÅNGA samtalet så var jag helt tom i skallen. Och mina öron hade ont. Telefonen ekade tillbaka min egen röst. Och det kan jag tala om det är inte skönt. Och jag förstår att folk undviker att svara ibland när jag ringer;)

Lagade lite mat sen bar det av på luciafirande på dagis. Lite pinsamt då ingen tänkt på att det ska samlas till fröknarna. Men i morgon skulle en mamma lägga ut lappar så dom får något till julveckan istället. Dagen har annars varit lugn. Luciafirandet va fint med en massa nygamla visor, bla Vår julskinka har rymt, Jag såg mamma kyssa tomten och Tomten jag vill ha en riktig jul. Så det var lite skoj att höra.

Lilltösen satt i en kompis knä. Och när hon såg hennes kille så trodde dom ögonen skulle trilla ur. Hon tok spärrade upp ögonen så dom andra som såg garvade rätt bra=) Hon är söt min lilla Tös.

Ja och sen det därmed utbildning. Jag måste ju börja någonstans. Och att promenera är en jättebra idé. Och jag vill verkligen ta tag i det. Och rökt har jag inte gjort sen i fredags eller torsdags kanske till och med. Men jag är sugen för att jag är sugen på en cigg inte för att jag känner ett sug efter nikoton. Jag är ju inte direkt en beronde person som ni kanske vet. Men att ta en cigg då och då kan ju va gott. Men shitt va konstog i halsen jag kände mig dag två. Men det gick över dag tre. Tillbaka till träning, jag vill verkligen börja träna och tänk va bra om jag fick tag i en PT som inte är för dyr. Sen behöver jag ju parnvakt iaf två ggr i veckan iaf för att tex kunna ut och springa eller gå på gym. Men jag får försöka lösa det på nå vis till våren. Jag känner mig verkligen taggad. Så jag hoppas jag orkar hela vägen. Det är ändå träning först och det går inte på nån månad att träna upp sig. Jag skulle ju kunna hoppa hopprep och öva på Harres test, situps, plankan mm hemma. Men motivationen att göra sånt ensam är ju inte på topp. Men jag måste väl börja någon gång. Hemma så kommer jag ganska långt med det.

Sen är ju frågan: Klarar jag av att komma in på Polishögskolan? Jag känner ju att det är det jag vill. Men skulle jag inte klara av det så finns det andra yrken som skulle kunna passa och som jag varit väldigt inne på förut. Men jag vill ju inte sitta och vända en massa papper hela dagarna. Jag vill ut och möta människor! Och eftersom jag är en flexibel person som tycker om att finnas till och hjälpa andra så känns polisyrket rätt. Och jag har liksom heller aldrig haft det som dröm någonsin i livet, men under det senaste året så har det vuxit fram mer och mer. Och jag känner en längtan. Och det är även ett yrke som det inte finns nå genvägar att komma till. Man måste gå igenom varenda moment och det krävs av mig själv att klara av momenten. Så jag hoppas att jag vid 35 års ålder är Polis. Vad sägs om det;)?

Nu dax att lägga barn. Något sent men det blev så nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0