Sex

Ja det är väl en ganska naturlig del av livet. Eller...? Som sagt det är ju en ganska privat fråga. Men jag får upp i mitt lilla huvud varje gång någon "oväntad" är gravid att "Gör dom det än" Ha ha ha. Ganska komisk tanke faktiskt. Och jag vet att jag inte är ensam om den tanken. Och det har faktiskt varit det första som ploppat upp i mitt huvud, när jag ska berätta för mina föräldrar att jag väntat barn=) Typ att i mitt huvud så låter det som jag berättar att jag och barnens pappa legat med varann. Ja det har vi ju så klart gjort också. Men det känns pinsamt, jobbigt och en aning fönedrande att basonera ut en sån sak. Även fast det är det naturligaste i världen att människor ligger med varann. Till barnen är det enkelt (än så länge) att säga att dom kommer från pappas pung och att då på nå konstigt vis simmar/kryper över medan vi låg och sov=) Men alla vuxna med en hjärna i behåll förstår ju såklart vad som skett. Men det är ju en så privat grej med sex. Att man vill ju helst hålla det för sig själv vad man gör innanför sovrummets väggar. Ja här hemma händer ju definitivt inte något sånt nu. Men i framtiden så gör det förhoppningsvis det. Nu lät jag desperat, men nä faktiskt så är jag inte det. Och ändå är det över ett år sedan det hände nått här hemma.

Min fråga uppkommer ur att jag lästa många helt normala bloggar om just detta nu senaste veckan. Allt från förvånade svar som "Gör ni DET än"? Och även en massa om att det är skamligt att prata om trots att det är så naturligt. För hur skulle annars världens barn bli till (förutom genom provrör då). Och hur skulle det bli om alla hormonstinna och sexsugna människor gick runt utan att få sex? Det skulle nog bli en mänsklig katastrof Ha ha ha. Fast det är ju både en ge och få sak. Är så innerligt trött på att ge (då det händer) Det ska ju vara ömsesidigt och med massa kärlek inblandad. Inte göra det bara för att det ska tillfredställa någon annans behov. Då är ett förhållande dax att prata igenom. 

Vissa av vännerna så berättar man öppet för om sina "äventyr" vissa är det känsligt att prata med det om. Fast kommer man och säger att "Nu var man dit igen i helgen" Eller "Han kom över" Så fattar nog vem som helst vad som hänt. Men ibland är det ju en "kul" grej att prata om. Och höra alla dessa dumma kommentarer som ibland uppkommit mitt i akten. Somtex "Har du kondom eller ska vi köra utan?" Det var nog den första dumma kommentar jag fått och nog aldrig kommer att glömma. Och så mycket kan jag säga att den gången blev det inget=) För vem kan fortsätta något, om man fått den kommentaren? Kan säga att jag dog en smula av skratt inombords den gången. Eller den gången man vaknat upp bredvid någon man blev förälskad i kvällen före. Men ångrar det stark dagen efter. Ångesten var total den gången det hänt ha ha ha. Idag skrattar jag gott åt det=) Så att ta med någon hit utan att veta säkert, det gör jag nog aldrig mer om. Lättare att smita ut från någon annan;) Elakt, men den lättaste lösningen.

Kort och gott så är det en privat sak. Men ack så roligt att höra och dela med sig av alla tabbar och även bra, charmiga, roliga saker som hänt.

Detta var mitt annorlunda inlägg för dagen. Och den som känner mig vet att jag inte haft många partners.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0