Klick

Min eftermiddag har bestått av en massa klick. Jag har alltså handlat de mesta av julklapparna på nätet. Fattas tre åkmadrasser, två badrockar, hörlurar, bilmatta, bilgarage, x.box spel, en bil med släp och skoter, halsband, gitarr. Sen får det f*n vara nog. Det är ännu en gång dotra som inte får så mycket eller roliga grejer. Men hon har ju allt!!! Det har de andra två med. Men hon leker ju inte med nått. Så till henne blir det en locktång med massa utbytes grejer, åkmadrass, fia med knuff, litle pet shop online djur, badrock, halsband, film.

Det låter som jätte mycket. Men å andra sidan så köper jag inte nå till barnen under resten av året förutom till födelsedagen då. Visst kan de få nån liten grej. Men inte nå massa spel, större lego satser, docker. Dom kan få nån liten bil, ett par örhängen, ett billigt spel om de följt med och varit duktiga och skött sig. Och jag tycker det förgyller julen lite, att de inte får en massa under resten av året. Jag skämmer hellre bort dem 2 ggr om året än ger dem en massa bara för att dom vill ha. Visst får jag ångets över att jag ofta säger nej. Men jag kan ju inte ge dem bara för att de vill ha. Lilleman har fått nån tidning, nån bil och nå Buzz schampo här i höst. Och han tjatar jämt. Men jag vill inte skämma bort dem. Och ger hellre när de minst anar.

Sak samma det blir en jul i år igen. Och den som blir utan paket är ju jag. Om jag inte köper till mig själv. Maten blir det inte mycket av, då vi äter hos pappa hela jul-helgen. Annandagen blir det nog utemat.

Nu är det slut datoriserat för en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0