Julen äntligen förbi

Det är bara jag som gillar att årets jul blev kort. Men beror ju så klart på att jag är ensam. Så jag ser liksom inte charmen i att ha lång helger. Tur att nyår blir lika kort. Jag blir bara hemma. Är inte så lätt att hitta på nått på nyår. Så klart ska det firas in med barnen. Men vem vill ens fira med oss... Så jag får försöka ordna det på bästa sätt för oss ensam. Har köpt japanska rislampor att släppa upp på kvällen. Blir nog innan tolvslaget. Sen får se vad det blir för mat och grejs. För min del känns det verkligen värdelöst. Skulle lika gärna göra korv med bröd. Dessa dagar är bara en lång transportsträcka för mig. Men snart är det nytt år. och då ska jag bara tänka på mitt bästa och det jag tycker om.

Många andra är egoistisk och då kan ju jag försöka med det med. Inte för att jag tror det kommer fungera=). Men det fungera tydligen för många andra svår slaget för mig. Skit samma. Ska iaf läsa Historia så gått det går i vår. Sen i maj/juni ska jag äntligen ta ut mitt slutbetyg, bara 12 år sent. Men bättre sent än aldrig. Ska försöka göra ett högskoleprov också. Förstår inte logiken i det men tydligen så är det värt mycket bara man gjort ett oavsett resultat. Tycker det är att sätta människor i fack. Men jag ska prova, annars kanske till hösten. Ev söka till PHS i vår få se hur långt jag går. Inte ens säkert jag kommer vidare till fysen. Men fan den som ger sig. Inte jag iaf. Jag ska söka tills jag tröttnar. Kan bli en gång kan bli tio. Den som lever får se.

Gud vad negativt det blev här då. Men nä nu ska jag vara positiv. Ska iaf börja träna efter nyår, har redan tjystartat. Och jag har lite mål. Framförallt så ska mitt midjemått minska iaf 10 cm denna vår. Vikten kan jag stå still på behöver bara omfördela och få lite muskler. Min rumpa ska också ner 10-15 cm. Men första delmålet är 5 cm på vardera ställe.

2011 ska bli förändringens år för mig. Inget nyårslöfte. Utan jag ska för engångs skull göra en förändrig jag ska bli pigg och orka mer framförallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0