Julafton

Blev utan tårar och ångest iaf. Barnen blev nöjda, förutom att stora grabben räkna paket fast han fått för mer pengar. Trodde han slutat med det. Men jag tror det blev jämt med både paket och pengar tillslut.

Klev upp halv nio. Barnen öppna paketen som låg under granen. Kvart över tio åkte vi till farmor. Var där till klockan två. Barnens pappa var normal. Och det kändes ju skönt. Dom fick en massa paket där och blev glada. Blev en timme för sen till byn igen. Men hade inget att ha brottom till.

Mat x2 julklappsutdelning med tomte och det vanliga. Åkte hem åtta ungefär, säkert före var vi hemma. Men f*n vad jag avskyr min mamma! Det jag hörde av henne va "Dra åt helvete" "Håll käften" "Ska jag slå till dig"  "Ska jag ge dig en jävel" mm mm Hon är så jävla dum i huvudet!!! Hon förstör hela julen. Barnen vill inte åka dit för att hon är så jävla dum. Och hon säger ju detta oavsett om det är till barnen eller min bror, pappa eller mig. Helt jävla sjukt. Jag vill fan inte fira jul med henne mer. Men måste ju för pappas skull. Skulle vi ha bjudit hit och fira då hade hon tjatat om när dom skulle åka hem. Fast fördelen då skulle va att DÅ HADE JAG KÖRT HEM HENNE! Stackars pappa.

I torsdags när min bror ringde så sa han att vi lära ju försöka få pappa att skriva testamente ifall det händer honom nå. Och att då mamma får tas om hand helt av kommunen. Elakt sagt kanske. Men hade hon varit snäll i mun så hade det varit en helt annan sak. Så jag förstår honom fullt ut. Och inte skulle mamma klara sig i huset eller att fixa allt annat heller, om hon bodde själv. Så när den dan kommer så blir det en lägenhet åt henne. Och handla nån gång kan jag säkert hjälpa till med. Men kommunen får allt fixa det mesta annat. Vi kommer inte att orka. Och jag tar inte mycket mer skit från henne. Så nu är frågan: -Vem törs säga till pappa om att skriva testamente? Det handlar inte ett dugg om pengar för min del. Utan för att slippa blanda in nån förvaltare eller godman eller dyligt. Synd att låta ett hus stå obebott bara för att pappa inte skrivit nått.

Idag är det mat hos pappa och mamma igen. Förra året blev det ju total fjasko. Där min andra egoistiska bror bjudit hem våra föräldrar. Absolut inget fel i det. Men när ingen säger nå innan. Men hade det varit jag som bjudit dem på juldagen hit, så hade jag även bjudit mina bröder med. Inte gjort som dom gjorde förra året. Så det har han fått ätit upp kan jag säga. Nästa år funderar jag på att bjuda hit nån av dagarna. Skulle va mysigt med julafton. Men vi får se. Hade varit mysigt om barnens kusiner kunde va med då. För julafton är ju barnens dag.

Jag fick ju julklappar iaf. 1500kr av pappa, så nu har jag pengar till den 20:e. En skärbrännare och två pocketböcker som tomten köpt ;) Så jag är nöjd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fick du en skärbrännare? I min värld har det med svets att göra och vad jag vet svetsar inte du så mycket?

2010-12-25 @ 12:05:31
Postat av: Anonym

Kan ju va menat att jag ska jaga bort idioter med den =) Eller så ska jag bara tända eld i pannan med den. Det sist nämnda lät ju mindre kul =)

2010-12-25 @ 12:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0