Dagen idag

Idag har jag lämnat in bilen på lagning. Hoppas det blir sista gången nu. Ja, förutom de årliga servicerna som kommer att komma. Men nu får det f*n vara nog! Fick låna värsta fula Toyota kombin. Lilleman och jag väntade spänt på vad för bil vi skulle få låna. Det första vi hörde var en tjutande fläktrem. Sen kom det fram en ap ful bil. Lilleman frpgade "Mamma, ska vi åka i den där?" Ha ha ha japp det skulle vi. Han skämdes nog mer än mig. Tillråga på allt så säjer säljare "Det är lite dåligt med bensin, så tanka det du tänker köra så slipper det bli soppators". Höjden av sevice minded:P J*vla ap firma! Tanka i en hundring så nu har de ju bensin till den ska säljas. För får jag tillbaka min bil i morgon så har jag knappas hunnit köra 10mil. Dumt att vara efterklok ibland. *idiot*

Igår blev det lite mer klickande framför datorn. Köpte först en massa leksaker, sen lite prylar från coolstuff och ett lucialinne med mjuk luciakrona från ellos. Men känns som jag är klar med det, mesta, förutom det jag skrev igår. Så denna jul blir fylld av julklappar. Både med massa bra å ha saker och lite leksaker. Tror nog det får lov att bli pengar från morfar och mormor och farmor och farfar. För dom behöver inge mer grejer. Och att köpa en massa skit bara för att de ska få saker, det är så himla onödigt. Iof så kan nog farmor få köpa åkmadrasserna. Så slipper jag den utgiften. Sen ska väl deras pappa inhandla något. Borde ju egentligen säja åt honom att dom önskar sig ett varsitt Nintendo DS men vill ju heller inte att han kommer med den bästa julklappan. Egoistisk i min tanke där kanske. Men va f*n ska han verka bättre än han är för?!? Han försöker ju bara KÖPA barnens kärlek medan jag är mer relaistisk. Och vågar vara den elaka mamman som säger NEJ med. Men skit samma det visar sig vad dom säger till honom vad de önskar.

Har iaf tagit tag i att ringt doktor och bokat tid för Lilltösens kliande ögon, näsa och kropp. Är nog nån allergi av nå slag. Första tiden fick jag på Lucis. Tänkte att vi/hon klarar sig till dess. Men sen tänkte jag efter lite och insåg att jag själv inte skulle gå runt så. Så på onsdag ska vi till HC. Fick ju inte ge henne den medicin jag har hemma. Förståligt, även om jag vet att det inte är farligt.

Men det är ju helt otroligt att mina barn ska drabbas av alla dessa allergier! Jag avskyr att laga mat. Och för det så fick jag två barn med livsmedels intolleranser. Sen så har vi lite förkylnings astma och överkänslig mot smink på det. Och pricken över i:et skulle ju nu vara att Lilltösen är damm/djur allergisk. Okej, katterna kan jag verkligen göra mig av med. Men att damma jämt, det är inte min grej! Vad har jag gjort för dumt, som blir straffad på detta vis?!? Gud tyckte nog att jag hade för lite att göra antagligen.

Har iaf städat tv rummet bara torkning kvar och plocka av matsals bordet. Måste försöka hålla det dammfritt då det är det rummet vi vistas i mest. En bokhylla är inte direkt bra att ha, om man är allergisk. Måste skaffa nå annat om så är fallet.

Dotra är för tillfället med sin kompis, hos hennes alkoliserade mamma! Hmm känns ju så där. Men jag vet ju att hon är snäll. Och dotra kan ju va en trygghet för granntjejen. Snäll som man är låter jag henne följa med som "förkläde". Fick nyss mess om att dom sitter under bordet och äter glass och kommer hem efter julkalendern. Så typiskt missbrukande föräldrar att låta barnen göra som de vill, när de väl träffas. Hon är så lik barnens pappa o sättet. Granntjejens pappa var inte överförtjust att de skulle ses. Och tyckte även att dotra kunde stanna hemma. Men jag kände ändå att det inte spela så stor roll om hon va med då det inte är långt bort. Men jag förstår hans resonemange. Men då kan faktiskt HAN säga ifrån. Och inte lämpa över det på mig som han alltid gör. Det är ju till och med mitt fel att hans dotters mamma dricker. Och det är ju även mitt fel att mina barns pappa missbrukar och är psykiskt sjuk. F*n vad jag lyckas med! Jag vet ju så klart att så inte är fallet. Men det är ju lätt att ha mig som syndabock.

Ge Lilltösen nått att äta sen invänta läggdax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0