21 dagar kvar

Igår var det öppna förskolan igen. Var riktigt trevligt eftersom mor och barnet som föddes samma vecka som lilltösen, var där. Så då hade man lite att prata om och även endel om klass fyra som våra stora går/har gått i. Hämta sedan dotra och en grannes dotter och lämnade av dem och kördde lilleman till en kompis. Som han har tjatat! Men det blev lite kaffe sen hem och försöka få upp lite värme. Bara 16 grader inne hela dagen. *BRRR*

Börja städa köks soffan. Och blev helt klar med den. Hittade 10 st pyssel/ritböcker. Vi som aldrig har något sånt, när det behövs. Men när jag nästan var klar runt fem så kommer pappa och frågar om jag inte sett pådraget!?! Då hade pappa hittat en granngubbe till mig död ute! Han hade ringt ambulans och försökt återuppliva honom i ca 40 minuter. Men han förblev död. Känns lite konstigt, för det är ändå en som jag ofta var till och lekte med hans barn när jag var liten. Men ibland så slutar livet fortare än det är tänkt. Antagligen fick han en stroke eller hjärtinfarkt. Denna snö och kyla tar ju kol på massa människor. Och även ett hus i byn hade brunnit ned (upp?).

Iaf så hade pappa hittat en läcka i ett rör i källargången. Sen hitta dotra en i tacket vid källartrappen. Så det var bara att lokalisera och bryta bort tröskeln i hallen vid ytterdörren. Så från klockan fem till halv tio så höll vi på med att fixa tillfälliga lösningar att laga dessa läckor. Huset läcker som ett såll. I natt blev det att sova på soffan för jag kände röklukt från pannan. Men det är fasiken så mycket skönare att sova i sängen.

Idag så blir det ev lite städning (skriver jag liten så kanske det blir mycke, eller tyvärr kanske inget alls) Tv-rummet går på max 15 minuter med ihop plockning dammsugning och torka av. Hallen 5 minuter köket 5 minuter sen är det de där nedrans gamla data-rummet (ja, jag vet, alla kallar det stryk-rummet) Där inne så ligger massor av tvätt på golvet bredvid sängen som står där, massa papper att rensa ur på det röriga skrivbordet och stora grabbens saker som åker i och ur lådorna HELA tiden. Men skulle jag sätta igång så tog det kanske en timme, 1,5 timme att rensa och fixa kläderna. Sen torka golv och dammsuga tar ju max fem minuter. Toaletten tar kanske tio minuter inklusive kattlådan och spegeln. Källaren nedanför trappen tar ca 15 minuter att rensa och dammsuga och torka. Så på ca 2,5 timme så skulle jag ha ett helt städat hem på nedre plan. Och lillemans och dotras rum tar nog minst en timme hallen tio minuter. Så om jag hade 4 timmar utan att behöva göra mat till barn, byta blöja och torka bajsrumpor mm så skulle jag fixa det. Men vi får se hur det blir. Bädda sängar och byta rent där behövs det med. En dusch först sen får se vad som händer. Provtagning kl ett i stan halv tre i stor stan.

Annars så har inte den riktiga julstressen infunnit sig. Jag känner mig ganska lugn. Fast jag vet knappt vad jag ska köpa till barnen. Äten oprezol i lindrande och förebyggande stressmage syfte. Så slipper jag ligga i magplågor lagom till jul. Hade ju så mycket tankar inför dopet så min stress fokuserades nog där. Ska få min fotovägg idag, som jag "råka" beställa. Så det blir att ta lite kort till jul och dopbilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0