Leksaksfigur

Senaste dagarna har varit total snurrig. Har nog blivit värre av att jag inte är helt frisl och jag är van att ha en kapacitet på 300 men nu är den typ på max 90. Min hjärna känns toalt uppskruvad, som en sån där gammal leksak som man vrider upp. just nu är fjädern hårt åtdragen. Så antingen så snurrar den ut sakta och fint eller så säger det pang, så ligger jag där helt psykist utbränd och det kommer att ta tid att få ihop saken igen. Så det visar sig den närmsta tiden hur det blir. Sen arbetar min hjärna fortare än min kropp presterar. Så jag glömmer ord när jag skriver. Jag glömmer ord när jag pratar. Inte kul att prata med en människa som bara säger halva meningar. Men just nu är det så och det är skitdrygt. Måste ju va toppen i sånna lägen att va i psykos, för då kan man ju gagga omkring och snacka goja utan att minnas ett skvatt. Men skit samma, det blir bättre efter några dagar. Bara jag inte har en massa måsten. Just nu har jag två, 1 hämta kläderna vid kyrkan/komma ihåg att gå på öppnaförskolan 2 göra provet på onsdag. Så det borde jag fixa. Just nu är jag medveten om min totala snurrighet. Har tappat bort nycklar, mobil, plånbok ja typ allt idag. Sen pratat i 700 med en röst som ingen orkar höra på = hes som om jag varit på en rock konsär. Men det går snart över. Hade iaf sålt för lite över 300kr på loppisen. Men jag har iof typ handlat för dubbelt så mycket. Skit samma det kommer ny pengar. Tack för ´lite medhåll idag. Tur vi har liknade erfarenheter av både släkt å vänner. Å herre Gud jag kan för fan inte ens stava blandar o och å e och ä mm mm jag har fan fått dysleksi av stressen. Fick mig ett uppvaknade om när jag läser böcker och verkligen gillar det och slukar varenda pocket i min närhet. Flera timmar i sträck med uppehåll för matlagning och läggning kan jag sträckläsa bok efter bok vecka efter vecka. Men när jag läser pocket det är ju när jag är sönderstressad och håller på gå i bitar. Det är min paus i tillvaaron som håller på spricka. Då lägger jag mig i soffan med min pocket och läser och läser. Så idag blev det "Dynkåt och hur helig som helst". Så n u känner jag mig lite helare. Ny dag med ny pocket i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0