Vecka 30

Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 0 fulla dagar (v29+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 21 jun 2010
Du har 76 dagar kvar till beräknad förlossning.

Ja iof inte fulla 30 veckor men jag är i v 30 iaf. Så tio/elva veckor kvar. Har varit fullrulle i magen. Ingen svår väckt tös(?) är det iaf. På gott och ont om man säger så. Men det är ju så svårt att låta bli att inte putta på magen när jag ligger ner. När jag är i fullgång är bebisen oftast också i full gång. Igår låg jag på soffan i två timmar och käka godis och läste tidning. Riktig lyx för att ha tre barn. Och det är ju så skönt nu på mornarna med. Fast inatt har det vaknats massor av gånger. Men i morse när jag kolla inne temeperaturen så förstod jag varför. Endast 16,7 grader här inne!!! Pappa hade råkat skruva åt en ventil vid pannan lite väl mycket. Nä hä! Men det kom han inte på förens vid lunch idag när jag ringde för tredje gången! Men nu är det hett på elementen och snart 20 grader igen. Tur det var skola för mig i morse.

I morgon blir det en tur till hälsocentralen. Kolla upp knölen i armhålan. Lite orolig blir man ju. Men tre alternativ: En inflammerad hårsäck, en mjölkgång som redan stockat sig, eller en cancer knöl. Läste igår om en tjej som var gravid och fått en sådan knöl som va en mjölk gång som stockat sig, så jag hoppas ju mest på det då. För då kan dom punktera knölen och suga ur innehållet. Ska även försöka få en tid bokad för att tabort födelsemärkena på ryggen. Han i storstan ville inte, för det kunde bli nå kleoider(?) nå värre ärr vävnad. Men va sjutton det ser ju ut som jag har två små bröstvårtor på ryggen, inge snyggt när jag bär linne!

Nä nu blir det till att vila lite igen. Ljuvligt med finare väder, så barnen håller sig ute, ja iaf ett tag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0